دو هکتار از زمین های منابع ملی محدوده سد خرسان 3 با همکاری تیم های مردمی حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و جمعی از مسئولان شهرستان لردگان درختکاری شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات درختکاری بخشی از زمین های ملی محدوده سد خرسان 3 شهرستان لردگان با حضور مشاوران اجرایی سد، تیم های کوهنوردی و حفاظت منابع طبیعی و مسئولان محیط زیست انجام شد.
خسرو عبدالهی اضافه کرد: در این طرح، گونه بومی منطقه نظیر بلوط کاشته شد و کاشت گونه های بومی منطقه نظیر بلوط، ارزن، بادام کوهی، جوشیر نیز در مراحل بعدی درختکاری زمین ها ی این محدوده اجرا می شود.
وی، از منابع طبیعی و محیط زیست به عنوان میراث آیندگان یاد کرد و گفت: همانگونه که توربین نیروگاه ها باید بچرخد، چرخه طبیعی حیات نیز باید حفظ شود تا اهداف توسعه پایدار محقق شود.
عبدالهی تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی مسئولان اجرایی سد خرسان 3، همه زمین های محدوده این سد که قابلیت کشت گونه های بومی را دارد، درختکاری می شود.
ساختگاه سد خرسان 3 در بخش علیای رودخانه خرسان استان چهارمحال و بختیاری، در دامنه شمال شرقی کوه های زاگرس حوالی روستاهای طلایه و آتشگاه به فاصله تقریبی 50 کیلومتری از شهرستان لردگان واقع شده است.
عملیات اجرایی سد خرسان 3 حدود 12 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
تولید 1.121 گیگاوات ساعت در سال انرژی برقآبی، کنترل سیلاب، افزایش تولید انرژی در سد های پایین دست، کنترل رسوب رودخانه و افزایش عمر سد های پایین دست، اشتغالزایی، پرورش آبزیان، افزایش جاذبه گردشگری و کاهش انتشار گاز های دی اکسید کربن از اهداف ساخت این سد عنوان شده است./ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.