سرمایه گذار پروژه مرکز نمایش های آئینی صبا در جمع هنرمندان از افتتاح این مرکز طی خرداد ماه سال آینده خبر داد.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  فرهنگ مظفر ،رئیس دانشگاه هنر اصفهان و سرمایه گذار پروژه مرکز نمایش های آئینی صبا در جمع هنرمندان اظهار کرد : این مجموعه توسط دکتر احمدی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی طراحی شده است و در نوع خود به عنوان نخستین green roof در فضای شهری هنری محسوب می شود. 

مظفر افزود : این پروژه شامل چهار سالن امفی تئاتر است که دو سالن فرعی و دو سالن اصلی است.

وی اظهار کرد : کل سالن اصلی مرکز نمایش های آئینی صبا متحرک است و تا منفی چهار متر و 90 سانتی متر شیب منفی دارد به طوری که کل این تجهیزات از کانادا وارد کشور شده است و در زمان نصب ناظران خارجی در این پروژه کم نظیر حضور فعال داشته اند.

رئیس دانشگاه هنر اصفهان یکی از دلایل اهمیت این پروژه را بهره مندی از به روزترین تکنولوژی صحنه تئاتر در جهان خواند و گفت : بدون هر حرکت اضافه ای هر بخش از صحنه امکان کنترل وزن 5 تن را دارد و خطا در ایجاد هر بخش از فضای این سالن تئاتر کمتر از دهم میلمیمتر بوده است که این روند نشان دهنده توجه به همه استانداردهای جهانی است .

به گفته مظفر کنترل تمام سالن اصلی این مرکز به شکل کامپیوتری و هدایت ماشینی است و سالن این مرکز امکان برگزاری نمایش به شیوه ای را دارد که تماشاگران در مرکز سالن باشند و نمایش در محوطه اطراف آنها جریان داشته باشد.

در این بازدید جاوید رشیدی ، مریم کاظمی ، مریم معترف ، سیاوش تهمورث ، پری صابری ، داوود فتحعلی بیگی ، وحید لک ، اتابک نادری ، دکتر سعید اسدی ، دکتر محمد حسین ناصربخش ، رضا صابری ، شکرخدا گودرزی ، حسن باستانی ، اسماعیل خلج ، محمدرضا الوند ، جلال تجنگی ، پیمان شریعتی ، احترام برومند ، مهدی حاجیان و پریسا مقتدی حضور داشتند.

بر اساس این گزارش هنرمندان حاضر در این برنامه از مشاهده تجهیزات مدرن سالن مرکز نمایش های آئینی صبا خرسند شدند و ابراز امیدواری کردند که هر چه سریعتر این مرکز به مرحله راه اندازی برسد.
برچسب ها: بازدید ، هنرمند ، تئاتر ، باغ ، شهروند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار