عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر "سریع‌القلم" در بی‌اهمیت دانستن نظر عموم مردم و مرتبط دانستن آن با رشد پوپولیسم در جامعه، گفت: مردم اخبار و وقایع را می‌بینند، می‌شنوند و سپس قضاوت می‌کنند لذا بهترین قاضی افکار عمومی است که باید به آن اعتماد کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس درگفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات اخیر "سریع‌القلم" در بی‌اهمیت دانستن نظر عموم مردم  و مرتبط دانستن آن با رشد پوپولیسم در جامعه، گفت: این افراد، هرگاه مردم به ظاهر با آنها هماهنگ باشند، این موضوع را نشانگر حکمت، روشنفکری و نظام مردم‌سالارانه می‌دانند اما وقتی مردم به آنها پشت می‌کنند، آنها را مورد نقد و توهین خود قرار می‌دهند و ما هنوز اظهارات یکی از همین افراد را یادمان نرفته که گفته بود " ما اگر مرگ موش هم به مردم بدهیم، مردم برای خرید آن صف می‌کشند".

وی در ادامه با بیان اینکه هنوز خبر اخراج "الهه راستگو" به دلیل استقلال رای از حزب خود از ذهن مردم پاک نشده است، افزود: مردم  اخبار و وقایع را می‌بینند، می‌شنوند و سپس قضاوت می‌کنند، بهترین قاضی افکار عمومی است که باید به آن اعتماد کرد، به ویژه در مسائل هسته‌ای همین مردم بودند که با مقاومت خود باعث شدند که دشمنان پای میز مذاکره بیایند و در اینجاست که جا دارد از خود سوال کنیم، آیا این نتیجه‌ای که گرفتیم جز در بستر مقاومت مردم در بستر دیگری شکل گرفته است؟

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین مهمترین ابزار برای چانه‌زنی مسئولین پشت میز مذاکره همین افکار عمومی و حمایت‌های مردمی است که باید به آن اعتماد کامل داشت.

سلیمی همچنین در خصوص بخش دیگری از اظهارات "سریع‌القلم" که صدا و سیما را یک نهاد پوپولیستی خوانده که به جلوگیری از رشد عقلی و استدلالی جامعه کمک می‌کند، گفت: چرا در زمان انتخابات که صدا و سیما مردم را به پای صندوق‌های رای آورد، آقایان هیچ اظهارنظری درباره نقش صدا و سیما نداشتند، صدا و سیما یک مجموعه بی‌طرف است اما به نظر می‌رسد که برخی برای مصادره آن خیزهای بلند برداشتند.

وی ادامه داد: صداو سیما همان‌طور که نشان داده پیوسته استقلال رای خود را حفظ کرده و در چارچوب رعایت مسائل و مصالح کشور گام بر‌می‌دارد اما این‌‌‌ها تصورشان این است که صداو سیما باید مانند ارگان حزب متبوعشان رفتار کند که این یک خواسته نابجاست.

"محمود سریع‌القلم" مشاور ارشد رئیس‌جمهور، چند روز پیش در همایش «امام موسی صدر و ستیز با پوپولیسم» سخنانی را مطرح کرد که ضمن انتقاد و حمله به رئیس‌جمهور سابق، توهین آشکار به مردم و دانشجویان با طعم تکرار تحقیرآمیز تسلط وی بر زبان انگلیسی بود.
 
سریع‌القلم که از وی به عنوان استراتژیست اصلی دولت یازدهم نام برده می‌شود، حمایت عموم مردم ایران از برنامه هسته‌ای کشورمان را نشانه عدم تربیت صحیح جامعه و رشد پوپولیسم دانسته و ضمن اهانت به مردمی که دارای شغل‌های با اعتبار پایین هستند، گفته است: «تربیت عقلی در خانواده و مدرسه بسیاری ضعیف است. در نتیجه ما احساسی، غریزی و پوپولیستی تربیت می‌شویم. صدا و سیمای ما هم متاسفانه به این جریان کمک می‌کند. از یک لبوفروش یا راننده تاکسی که تمام روز را سرگرم حل مشکلات معیشتی‌اش است، درباره جریان هسته‌ای نظرخواهی می‌کند. بنابراین صدا و سیما اصالتا یک نهاد پوپولیستی است و به جلوگیری از رشد عقلی و استدلالی جامعه کمک می‌کند».

مشاور رئیس جمهور همچنین در اظهاراتی که ناشی از علاقه قلبی وی به زبان انگلیسی بود، ابراز داشت: «کسی که زبان انگلیسی نمی‌داند، منطقی فکر نمی‌کند، چون تولید علم ۹۰ تا ۹۵ درصد به زبان انگلیسی است و من شاهد این بودم که در کشوری مثل آلمان و فرانسه در دانشگاه فقط به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. اگر رسانه ملی ما معتقد به توسعه و فهم بین‌المللی باشد نیمی از برنامه‌های خود را به زبان انگلیسی تولید و پخش می‌کند و با انرژی که این نهاد ملی دارد می‌تواند ظرف مدت دو سال در فرهنگ جامعه تغییر ایجاد کند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار