معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از برگزاری مراسم عزاداری بزرگ روز اربعین از حرم مطهر حضرت معصومه(س) به سمت مسجد مقدس جمکران خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای قبل از ظهر شنبه در نشست خبری که در آستانه اربعین حسینی برگزار شد، بیان کرد: عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

وی گفت: با برگزاری این گردهمایی بزرگ از حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران حال و هوای کربلای معلی و حضور میلیونی ارادتمندان به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان کرد: برای اینکه بخواهیم این سوز بزرگ شهادت امام حسین(ع) را پاسداری کنیم باید نسبت به عزاداری اباعبدالله الحسین به ویژه در روز اربعین حساس باشیم.

وی گفت: به منظور برگزاری باشکوه مراسم عزاداری امام حسین(ع) با آستان مقدس حضرت معصومه(س) و تولیت آستان مقدس و تولیت مسجد مقدس جمکران نشستی برگزار شد و شورای سیاست گذاری مراسم شکل گرفت.

حجت الاسلام تکیه‌ای ادامه داد: در همان جلسه ستاد برنامه ریزی با هماهنگی استانداری قم و دستگاه‌های مسئول فرهنگی به ویژه مجموعه‌های مردم نهاد به عمل آمد.

وی گفت: کمیته‌های تشکیل شده برای برگزاری مراسم بزرگ عزاداری از حرم مطهر به سمت مسجد مقدس جمکران عبارت از کمیته مردمی، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، کمیته پشتیبانی و تدارکات، کمیته اجرایی و هماهنگی و کمیته انتظامی می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: شروع مراسم از حرم مطهر حضرت معصومه(س) است و در ادامه از عزاداران حسینی از بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: مسیر حرکت از خیابان ارم، چهار راه شهدا، خیابان معلم، میدان روح الله، میدان معلم و بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد مقدس جمکران است.

تکیه‌ای ادامه داد: عزاداران در لاین راست بلوار پیامبر اعظم(ص) حرکت خواهند کرد و لاین چپ به خدمات اختصاص داده خواهد شد تا مراسم به خوبی پشتیبانی شود.

وی اضافه کرد: در طول مسیر ایستگاه‌های صلواتی از سوی مراکز و هیئت‌های مذهبی و مردم نهاد در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان کرد: دسته‌های عزاداری در طول مسیر از حمل علم خودداری کنند و تنها به حمل پرچم‌های عزاداری قناعت ورزند.

وی گفت: عزاداران در ساعت 14 از حرم مطهر به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت کرده و در ساعت 16 بعد از ظهر با حضور در مسجد جمکران مراسم عزاداری در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

حجت الاسلام تکیه ای بیان کرد: محل اجتماع عزادارن در مسجد مقدس جمکران صحن اصلی مسجد می‌باشد.

وی گفت: برای بازگشت عزاداران 70 دستگاه اتوبوس، 100 دستگاه ون و 100 دستگاه تاکسی شهری در نظر گرفته شده است./س


برچسب ها: قم ، مراسم ، پعزا ، اربعین ، پیاده ، حرم ، جمکران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.