«واچکیپر» بر روی مردم غزه آزمایش و منجر به کشته شدن بسیاری از فلسطینیان شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین، هواپیمای بدون سرنشین جدیدی که محصول مشترک انگلیس و اسرائیل است بر روی مردمان غزه آزمایش می‌شود.

سازمان خیریه ای که در راستای مبارزه با فقر و بی عدالتی در فلسطین مبارزه میکند اقدام دولت انگلیس مبنی بر عقد قرارداد با رژیم صهیونیستی برای ساخت هواپیمای بدون سرنشین را محکوم کرد. 

طبق قراردادی که میان شرکت تالس انگلیس و البیت اسرائیل منعقد شد و تا به حال 1میلیارد دلار هزینه برداشته است، قرار بود 54 هواپیمای بدون سرنشین جدید، با نام «واچکیپر» ساخته شود که تکنولوژی آن برگرفته از هواپیمای بدون سرنشین هرمس است که انگلیس در افغانستان از آن استفاده کرده است. سازمان خیریه فلسطینیان اعلام کرد که واچکیپر بر روی مردم غزه آزمایش و منجر به کشته شدن بسیاری از فلسطینیان شده است.

به گفته یکی از مقامات سازمان خیریه مذکور، «دولت انگلیس با تجارت تسلیحات با اسرائیل آشکارا نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی را تأیید میکند. سازمان ملل نیز با بودجه ای که برای تحقیقات شرکت های تسلیحاتی اسرائیل در نظر میگیرد، در واقع مهر تأییدی بر اقدامات اسرائیل علیه مردم غزه می‌زند.»

سخنگوی وزات دفاع اسرائیل ادعا کرد: «واچکیپر هواپیمای بدون سرنشینی است که برای نیروی زمینی ارتش اطلاعات نظارتی را فراهم می آورد و باعث کاهش تلفات نیروها و غیرنظامیان میشود.» با این حال مقامات شرکت البیت اسرائیل هیچ نظری در این باره نداشتند.

بر اساس گزارشات مرکز حقوق بشر فلسطینیان، تا به حال 800 فلسطینی بی گناه توسط هواپیماهای بدون سرنشین در غزه به شهادت رسیده اند در حالیکه ادعای انگلیس و رژیم صهیونیستی استفاده از این هواپیماها تعداد تلفات غیرنظامی را کاهش می‌دهد!

دستورالعمل جدید سازمان سرمایه گذاری و تجارت انگلیس، که باعث بهبود تجارت در بازارهای خارجی می‌شود، اعلام داشت  که سرمایه گذاری در فعالیتهای شهرک های اسرائیلی «ریسک بزرگی» است و شرکت های انگلیسی را از این گونه فعالیت ها برحذر داشت: «از آنجا که شهرک های اسرائیلی بر روی مناطق اشغالی احداث شده و بخش غیرقانونی اسرائیل محسوب میشود، هرگونه سرمایه گذاری، معامله اقتصادی و خرید و فروش با این بخش ریسک اقتصادی و قانونی محسوب می‌شود.»

با این حال، رفیف زیاده سخنگوی جنبش لغو تحریم و سرمایه‌گذاری فلسطینیان با اشاره به دستورالعمل دولت انگلیس اعلام کرد: «دولت انگلیس فهمیده است که محکومیت شهرک‌های فلسطینی هیچ گوش شنوایی ندارد؛ از این رو آشکارا درباره حمایت مالی که همین شهرک‌های غیرقانونی در تجارت با انگلیس دریافت می‌کنند، سخن می‌گوید.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۱ دی ۱۳۹۲
انگلیس پایگاه صهیونیزم و دشمن بشریت است .
آخرین اخبار