عضو کمیسیون انرژی مجلس قیمت منطقی را بین 92 تا 95 دلار اعلام کرد و گفت: تعیین درآمد 100 دلاری به ازای هربشکه نفت با توجه به شرایط فعلی واقع‌بینانه نیست.

سید مهدی موسوی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به قیمت 100 دلاری نفت در بودجه 93 اظهار داشت: تعیین درآمد 100 دلاری به ازای هر بشکه نفت با توجه به شرایط فعلی واقع‌بینانه نیست.
 
وی تصریح کرد: اگر قرار باشد به صورت واقع‌بینانه نفت و درآمد آن را با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی آینده در نظر گرفت باید این مهم به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: نگاه خوش بینانه قیمت بودجه در سال 93 براساس لغو تحریم و مشکلات موجود در نظر گرفته شده است ولی واقعیت امر این است که قیمت پیشنهادی واقعیت داشته باشد.
 
موسوی‌نژاد تصریح کرد: برخی اعضا نسبت به تعیین نفت 100 دلاری نقدهایی داشتند و مرکز پژوهشهای مجلس هم برآورد این میزان درآمد را مقداری خوش‌بینانه می‌دانست.
 
وی خاطرنشان کرد: دولت قیمت نفت را در لایحه بودجه 100 دلار پیش‌بینی کرده اما با توجه به اینکه اوپک به کشورهای عضو اعلام کرده که قیمت نفت را روی 90 دلار در بودجه در نظر بگیرند امکان کاهش قیمت نفت در لایحه بودجه درمجلس شورای اسلامی وجود دارد.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس قیمت منطقی را بین 92 تا 95 دلار اعلام کرد و گفت: باید موضوع قیمت نفت در بودجه سال آینده باید به صورت ویژه مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.
 
وی یا‌دآور شد: تا زمانی که لایحه بودجه 93 به مجلس نیاید نمی توان پیش‌بینی درستی از قیمت هر بشکه نفت در بودجه داشت.
 
 او این طور ادامه داد: زمانی که دولت لایحه را به مجلس تحویل دهد آنگاه می‌توان در خصوص قیمت نفت در بودجه اظهار نظر کرد اما اظهار نظر در خصوص احتمال نفت 100 دلاری در بودجه بسیار زود است.
 
موسوی‌نژاد در پاسخ به این سوال که نرخ واقعی هر بشکه نفت چه تاثیری بر بودجه خواهد گذاشت، گفت: اگر دولت نرخی منطقی، کارشناسی شده و واقع‌بینانه ارائه دهد آنگاه درآمدهای حاصل از فروش نفت هم دقیقتر خواهد بود و به عملیاتی بودن بودجه کمک می‌کند.
 
وی افزود: درسالهای گذشته واقع‌بینانه نبودن قیمت نفت موجب شد که بودجه عملیاتی نباشد و محقق نشود، از همین‌رو دولت یازدهم باید سعی کند نرخی واقعی برای هر بشکه نفت در نظر بگیرد تا ارقام بودجه محقق شود و کارها لنگ نماند، به این دلیل باید در خصوص قیمت واقعی نفت در بودجه 93 صبر کرد و پس از ارائه لایحه  به بررسی آن پرداخت.

انتهای پیام/
برچسب ها: تعیین ، قیمت ، دلار ، بشکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار