رییس جهاد دانشگاهی کشور گفت: در زمینه تولید علم و فناوری در کشور مشکلی نداریم و می توانیم در مرز علم حرکت کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر حمیدرضا طیبی در جشنواره کارآفرینی برق و کامپیوتر کرمانشاه گفت: در این زمینه دو دیدگاه وجود دارد، یک دیدگاه اینکه چون درآمد نفتی داریم خیلی وقتمان را صرف تولید علم و فناوری نکنیم و آن را بخریم و دیدگاه دیگرکه سالهاست در دنیا جایگزین شده می گوید اقتصاد ما علاوه بر اینکه باید متکی به تولید ملی باشد،باید متکی به دانش و فناوری درون زا هم باشد.

وی افزود: البته این بدان معنی نیست که در هر زمینه ای باید صاحب دانش باشیم، بلکه در هر زمینه ای که بلحاظ اقتصادی امکان پذیر است. ضمن اینکه در حوزه های استراتژیک نیز باید صاحب دانش فنی و فناوری شویم.

طیبی ادامه داد:برای اینکه این دانش درون زا در کشور شکل بگیرد باید برای علم و فناوری تقاضا ایجاد کنیم و برای طرح های فناورانه مشتری ایجاد شود که متاسفانه هنوز در کشور در این زمینه به نقطه مطلوبی نرسیده ایم

رییس جهاد دانشگاهی کشور در ادامه با تاکید بر لزوم تجمیع خریدهای خارجی، گفت: بازار 75 میلیونی کشور ما بازار بزرگی است که به راحتی بخش بزرگی از آن را در اختیار کشورهای دیگر قرار داده ایم. می توان با تجمیع خریدهای خارجی، در مقابل این خریدها امتیاز انتقال دانش فنی به کشور رابگیریم که کشورهایی همچون چین، مالزی، کره و ژاپن نمونه های موفق این کار هستند.

وی افزود: پیشرفت حاصل برنامه ریزی جامع و بلند مدت و هماهنگ عمل کردن همه نهادهای مرتبط است و این زمانی بوجود می آید که تعامل خوبی بین دولت و مردم برای رسیدن به اهداف باشد.

وی در پایان از تلاش مجموعه پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه برای برگزاری جشنواره کارآفرینی برق و کامپیوتر قدردانی کرد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، جهاد ، دانشگاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.