نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای انجام کارهای مربوط به روادید سفر به عراق و رفاه حال زوار پیگیر استقرار نمایندگی امور خارجه در مرز مهران هستیم گفت: استقرار نمایندگی امور خارجه در مرز مهران می تواند برخی از مشکلات زائران عتبات عالیات را همچون صدور روادید مرتفع کند.


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ عمران علی محمدی با بیان این مطلب افزود: با توجه به حجم بالای زائران مرز مهران و مشکلات برخی از زوار در زمینه نداشتن روادید، با طرف عراقی مذاکره هایی انجام شد و آنها قول مساعد در زمینه آسان سازی صدور روادید برای سفر زائران دادند.
وی اضافه کرد: در این چند روز با نزدیک شدن به اربعین حسینی زائران زیادی خروجی مهران را برای ورود به عراق انتخاب کردند به گونه ای که تاکنون 200 هزار نفر از مرز مهران تردد کرده اند.
نماینده مردم استان ایلام در مجلس ادامه داد: با توجه به این که احتمال دارد در سال آینده این میزان افزایش یابد نیازمند ایجاد زیرساخت های مناسب برای رفاه زائران از سوی مسوولان استان و کشور است که در مجلس پیگیر این موضوع خواهم بود.
علی محمدی با قدردانی از مردم مهران به سبب پذیرایی از زائران عتبات عالیات افزود: مردم به نحو شایسته از زائران پذیرایی کردند و این نشانه درک صحیح مردم از زائر ابی عبدالله الحسین (ع) است.
وی اضافه کرد: در کنار مردم، مسوولان به طور شبانه روزی خدمات خوبی به زائران ارائه دادند که جای قدردانی دارد.
پایانه مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام این روزها در آستانه به اربعین حسینی به کانون اصلی سفر زوار سوگوار ایرانی و خارجی به کربلای معلی تبدیل شده است.
بر پایه اعلام مسوولان استان ایلام، تاکنون بیش از 200 هزار زائر برای شرکت در آیین های اربعین از مرز بین المللی مهران راهی عراق شده اند./ش
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.