امام جمعه مشهد با بیان این مطلب که نباید به برداشتن تحریم‌ها امید داشت گفت: ما باید با تکیه به قدرت خودمان مشکلات را حل کنیم.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آیت ا...سیداحمد علم الهدی در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد که با حضور زائران و مجاوران حرم رضوی در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار کرد: دشمن از هر بستری برای دشمنی‌اش استفاده می‌کند. این کار ممکن است با سرکوب طرف مقابل یا با استخدام و تضعیف طرف مقابل صورت بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه درحال حاضر نظام ما در موقعیت امام رضا(ع) و آمریکا در موقعیت مامون است ادامه داد: آمریکا می‌خواهد دشمنی‌اش را انجام دهد و هم ما را ذلیل و تضعیف و دشمنی‌اش را هم اجرا کند.

امام جمعه مشهد با اشاره به دیدارش با وزیر امور خارجه گفت: در دیداری که با وزیر امور خارجه داشتم به ایشان هم گفتم که آمریکا از همه چیز استفاده کرد و این توافق هم بستری است که باید حواسمان جمع باشد و به آنها امید نداشته باشیم.

آیت ا...علم الهدی تصریح کرد: ما نباید به این امید باشیم که تحریم ها را بردارند و گشایش اقتصادی داشته باشیم بلکه باید با تکیه به قدرت خودمات مشکل را حل کنیم. آمریکا دشمن است و برای ما گشایش باز نمی کند.

وی افزود: مگر از توافق ژنو چند روز گذشته است؟ مگر قرار نبود تا شش ماه هیچ تحریمی وضع شود؟ آنها دقیقا چند روز بعد از مذاکرات 19 شرکت و فرد ما را دوباره تحریم کردند. هرچند برخی گفتند تحریم‌ها را خزانه داری آمریکا وضع کرده است، مگر وزارت خزانه داری مربوط به دولت آمریکا نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمن، دشمن است و نباید به لبخند و اخم، قد بلند و کوتاه و رنگ سیاه و سفید آن نگاه کرد. ما باید دشمن را بشناسیم زیرا آنها مامون زمان هستند و جزء دشمنی با ما کار دیگری ندارند.

امام جمعه مشهد با اشاره به رهنمودها و سخنان مقام معظم رهبری در مقابل مذاکرات با آمریکا اظهار کرد: تمام سیاستمداران ما باید عامل اجرایی رهنمودها و سخنان ایشان باشند.

به گفته وی، مردم نمایندگان خود را به مجلس شورای اسلامی فرستادند و اجرای دستورات مقام معظم رهبری را از آنها می‌خواهند نه اینکه آنها یک گوشه‌ای بنشینند و هرمشکلی که پیش بیاید بگویند که به ما ربطی ندارد. بنابراین هر مشکلی که پیش بیاید مردم از چشم شما نمایندگان می‌بینند.

آیت ا...علم الهدی خطاب به نمایندگان مجلس افزود: نباید به گونه‌ای باشد که وقتی احساس خطر می‌کنید بخاطر حفظ موقعیت خود سکوت کنید زیرا اگر شما الان سکوت کنید در قیامت خون شهدا گردن شمارا خواهد گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ایام شهادت امام رضا(ع) گفت: باید از زندگی امام رضا(ع) به عنوان یک عبرت درس بگیریم. مامون یک دشمنی بود که در دشمنی‌اش با امام رضا(ع) هیچ قراردادی و اظهار دوستی نکرد و همچنین دست از دشمنی برنداشت بلکه نسبت به دشمنی‌اش هم ذره ای پایین نیامد.

به گفته وی، امام هشتم امامت را توسعه داد تا جایی که مامون نتوانست امام را تحمل کند/س.

برچسب ها: امام ، جمعه ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.