مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: شش ماه نخست امسال 108 فقره پرونده برای متعرضان به منابع طبیعی و 11 فقره پرونده برای چرای غیر مجاز تشکیل شد.

علی پیرمرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: شش ماه نخست امسال 108 فقره پرونده برای متعرضان به منابع طبیعی و 11فقره پرونده برای چرای غیر مجاز تشکیل و به مقامات قضایی احاله شد.

وی ادامه داد: تعداد 60 نفر نیز در این رابطه در طول شش ماه نخست امسال دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است.

پیر مرادی ابراز داشت: در زمان تشکیل پرونده‌های متخلفان به منظور تسریع در مراحل سیر قضایی بدون استثنا لازم است در کلیه پرونده‌ها مستندسازی و ادله محکمه‌پسند را ضمیمه پرونده‌ها کرده تا در اسرع وقت مقامات قضایی نیز بتوانند تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

وی متذکر شد: ماموران یگان حفاظت در منابع طبیعی آذربایجان غربی به صورت شبانه‌روزی آماده حفاظت و حراست از منابع ملی و طبیعی بوده و با افراد متخلف به شدت برخورد خواهد شد.

پیر مرادی یادآور شد: اخیرا برابر گزارش واصله از طریق تلفن 1504 تعدادی از افراد سودجو و فرصت‌طلب قصد تخریب، تصرف و قطع درختان جنگلی در منطقه مراغان سردشت را با استفاده از لودر داشتند.

وی ادامه داد: بلافاصله با هماهنگی مسئولان شهرستان تعداد چهار نفر از افراد متخلف را در حین ارتکاب جرم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

پیر مرادی اعلام کرد: از افراد دستگیر شده تعداد یک دستگاه لودر، یک دستگاه خودرو، یک دستگاه موتور‌سیکلت و ابزارآلات قطع درختان از قبیل تبر و اره کشف و ضبط شده است.

وی تصریح کرد: یگان حفاظت اداره کل و نیروهای حفاظت سردشت بر این موضوع اشرافیت داشته و چنانچه در حوزه اراضی جنگلی مواردی از قبیل تصرف و تجاوز انجام شود به سرعت با متخلفان برخورد خواهد شد./س

برچسب ها: سردشت ، آبخیزی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.