یک عکاس، دغدغه اصلی عکاسان را وجود نگاه امنیتی به این هنر عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

بهمن پرندین ، با اشاره به اینکه انواع عکاسی از جمله عکاسی پرتره، هنری، مستند اجتماعی و ... هر یک مشکلات خاص خود را دارد، دغدغه و مشکل اصلی عکاسان را وجود نگاه امنیتی به عکاسی در جامعه عنوان کرد.

پرندین معتقد است، مشکلات عکاسان از جمله عکاسان خبری و مستند اجتماعی یک کشور را نمی توان با جامعه و کشور دیگر مقایسه کرد و در این زمینه باید جامعه و کشوریکه عکاس در آن عکاسی می کند را مد نظر قرار داد.

این عکاس در خصوص نحوه برخورد مردم با عکاس و عکاسی در جامعه نیز گفت: اگر فرد عکاس نحوه برخورد با مردم را به درستی آموخته باشد قطعا در بسیاری از موارد با برخورد مناسب مردم در جامعه روبه رو خواهد شد.

پرندین در ادامه با اعتقاد به اینکه در استان کرمانشاه پتانسیل های بسیاری در زمینه عکاسی وجود داشته که توان مطرح شدن در سطح کشور و حتی جهانی را دارند، گفت: در این راستا حمایت و پشتیبانی مسئولین از کارها و نمایشگاه های عکاسی می تواند موجب شکوفایی این پتانسیل ها شده و تا حدی عکاسان را از گمنامی در آورد.

وی با اشاره به اینکه در تمامی انواع عکاسی به جز عکاس خبری در بیشتر موارد افراد بصورت هنری فعالیت داشته و دستمزدی در قبال آن دریافت نمی کنند، افزود: در همین راستا حمایت و پشتیبانی مسئولیندر زمینه برگزاری نمایشگاه های عکاسی و فراهم آوردن زمینه ارائه کار عکاسان بسیار ضروری دانست.

وی همچنین از مسئولین خواست تا در زمینه نمایش و انتشار عکس ها، هنرمندان را یاری دهند و محدودیتهای کمتری را در زمینه کاری آنها اعمال کنند./س


برچسب ها: کرمانشاه ، عکاسان ، اصلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.