مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تهران از اجرای طرح جامع تفصیلی توسعه ورزش شهروندی و ساخت و ساماندهی مراکز ورزشی در تمام محلات تهران خبر داد.

  سید محمد آقا میر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر با اشاره به  تاکید شهرداری تهران مبنی بر تجهیز محلات به سالن‌های ورزشی اظهار داشت: مطابق این دستور سازمان ورزش موظف به ارائه گزارشی از وضعیت فضا‌های ورزشی اعم از سالن‌های تفریحی ورزش سر پوشیده، روباز، زمین‌های چمن و نیز زمین ورزشی کودکان در فضای محله ، ناحیه و منطقه تحت عنوان آمایش ورزشی شهر تهران است.
 
 وی از منطقه 15 به عنوان پایلوت اجرای این طرح سال 91 یاد کرد و گفت: دوازده ویژگی اساسی نظیر وضعیت جغرافیایی منطقه، جمعیت محله‌ای، علائق و سلایق شهروندان امکانات زیر ساختی و تنوع رشته‌ها از مهم ترین عوامل موثر در انتخاب این منطقه به عنوان پایلوت بوده است.
 
مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تهران با یاد آوری آغاز اجرای این طرح در این منطقه از سال 91 و ارزیابی نتایج آن در سال 92 تصریح کرد: بررسی نظرات شهروندان در خصوص امکانات ورزشی مورد نیاز و آگاهی از زیر ساخت‌های موجود از جمله نتایج حاصل در اجرای این طرح آزمایشی بوده است.
 
 آقا میر به تفکیک فضا‌های ورزشی جامع تفصیلی توسعه ورزش شهروندی و افزود: ساخت اماکن ورزشی آبی ویژه بانوان سالن‌های چند‌منظوره بدنسازی، اماکن تفریحی ورزشی نظیر سالن‌های اسکیت، بیلیارد، فوتبال و بدنسازی از مهم ترین موارد در نظر گرفته شده در این پروژه است.
 
 وی تصریح کرد: جهت اجرای بهتر آمایش ورزشی که برای نخستین بار اجرا خواهد شد وضعیت این مراکز در سطح شهر تهران نظیر تهران تعداد اماکن تفریحی، بوستان‌ها سالنهای ورزشی به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته است.
 
 مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تهران تاکید کرد: بر این اساس سازمان‌هایی نظیر وزارت آموزش و پرورش ، وزارت ورزش و جوانان،‌آتش نشانی، اتوبوسرانی و سایر مراکز و سازمان‌های خصوصی دولتی برخوردار از مراکز ورزشی، ملزم به در اختیار قرار دادن سالن‌های ورزشی خود در این طرح خواهند بود.
 
آقا میر اظهار داشت: بررسی‌های صورت گرفته در خصوص تعداد و انواع مجموعه‌های ورزشی در سطح تهران در مقیاس نقطه ای بوده و این شیوه به منظور دستیابی به اطلاعات لازم در خصوص وضعیت مطلوب فضاهای ورزشی شهر صورت پذیرفته است.
 
وی در ادامه به ساخت دو زمین چمن مصنوعی، یک سالن ورزشی مختص بانوان در هر ناحیه و به صور تجمیع چند محله و  بر اساس پارامترهای ذکر شده اشاره کرد و گفت: ساخت مجموعه‌های ورزشی آبی چند منظوره مانند ورزش‌های رزمی و به صورت یک سالن در هر محله از مهم ترین اقدامات در نظر گرفته شده در طرح تفصیلی شهروندی است که بر اساس وضع مطلوب فضاهای ورزشی شهری و در مقیاس محله تنظیم شده است.
 
 مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تهران ساخت یک مرکز تفریحی توام با مراکز ورزشی در هر ناحیه نظیر سالن‌های تفریحات ورزشی، بوستان‌ها اماکن روباز رااز دیگر ویژگی‌های آمایش ورزشی شهر تهران عنوان کرد و گفت: ساختار این اماکن مختص گروه سنی خاصی نبوده و تمامی مقاطع سنی را پوشش خواهد داد.
 
آقا میر با بیان اینکه آمایش ورزشی سطح تهران هم اکنون در مرحله پیاده سازی است به ارائه گزارشات در خصوص بررسی آن در جلسه شورای معاونین اشاره کرد و  افزود: نظریات اساتید مطرح در این زمینه در این جلسه به عنوان مبنای اصلاحات مورد بررسی قرا رخواهد گرفت ضمن اینکه کتاب آمایش ورزشی شهر تهران نیز به زودی منتشر می ‌شود.
 
 و ی ادامه داد: هر چه سازمان ورزش ملزم به ساخت مجموعه‌های ورزشی متنوع در سطح محلات شهر تهران است اما در برخی مراکز با مازاد سالن‌های  ورزشی روبرو هستیم که این تعداد به ویژه در اماکن آبی خصوصی و دولتی مشهود است.
 
 مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تهران خاطر نشان کرد: مبنای توسعه شهر تهران از این پس بر مبنای طرح جامع تفصیلی توسعه ورزش شهروندی خواهد بود.
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.