نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید با آگاهی نسبت به موضوع به قضاوت یا موضع‌گیری در خصوص پایمال شدن حقوق خود در جامعه بپردازند.

مهدی عیسی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: هویت فرهنگی ایرانی از نکاتی است که باید در منشور حقوق شهروندی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: حفظ و پاسداشت فرهنگ ایرانی اعم از میراث ملموس و غیر ملموس که هویت تاریخی و فرهنگی ایرانیان است باید در منشور حقوق شهروندی گنجانده شود.

عیسی‌زاده تصریح کرد: بسیاری از قوانین لازم برای اجرای قانون حقوق شهروندی وجود دارد که باید رعایت شود و اگر قوانینی نیازمند تدوین و تصویب باشد باید پیگیر باشیم تا دولت در راستای تغییر آن بکوشد و لایحه مربوطه به حقوق شهروندی را به اجرا در آورد.

وی خاطرنشان کرد: دولت قدرت خود را ناشی از ملت می‌داند و در مقابل، ملت مسئولیت دارد و شهروند نیز از حقوق و تکالیف متقابل در ارتباط با دولت برخوردار است.

عیسی‌زاده افزود: از جمله حقوق شهروندی می‌توان به آزادی عقیده، آزادی بیان، تساوی در مقابل قانون، مصون بودن جان و مال، مسکن و شغل از تعرض، تشکیل اجتماعات، انتخاب شغل دلخواه، تأمین اجتماعی، آموزش و پرورش رایگان، حق دادخواهی و... را نام برد.

وی اظهار داشت: ضرورت دارد هر شهروندی ابتدا به دنبال شناخت و آگاهی از حقوق خود باشد و بداند به عنوان یک ایرانی، یک کارمند، یک کارگر و ….دارای چه حقوقی هست.

عیسی‌زاده با تاکید بر آشنایی مردم از حقوق شهروندی، افزود: مردم باید با آگاهی نسبت به موضوع به قضاوت یا موضع‌گیری در خصوص پایمال شدن حقوق خود در جامعه بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه امروز مردم به آن احتیاج مبرم دارند، آمار و ارقام نیست بلکه بینش جامعه شناسانه است که به یاری آن بتوانند تأثیر رویدادهای عظیم دامنه‌دار را در زندگی خصوصی و فعالیت‌های اجتماعی خود و دیگران ارزیابی کنند./ش

برچسب ها: حقوق ، میاندوآب ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.