روزنامه نگار عرب گفت: گفتگوهاي آمريکا و عربستان براي حضور ايران در کنفرانس ژنو2 ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، موسي عاصي در گفتگو با شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز عربي از ژنو درباره نتيجه نشست مقدماتي براي برگزاري کنفرانس ژنو2 گفت: در اين نشست مسئله جديدي رخ نداده است. اعضاي شرکت کننده در اين نشست درباره حضور ايران در کنفرانس ژنو2 به توافق نرسيدند اين در حالي است که قطر، ترکيه، عربستان  و امارات  در اين کنفرانس حضور خواهند داشت.

وی افزود: به نظر مي‌رسد رايزني‌ها ميان آمريکا و عربستان براي مسئله حضور ايران در اين کنفرانس ادامه خواهد يافت. اگر چه بيست و دوم ژانويه آينده به عنوان زمان برگزاري کنفرانس ژنو2مشخص شده است ولي ابهاماتي درباره هيئت گروه هاي مخالف نظام سوريه در اين کنفرانس وجود دارد. 

اختلافات ميان گروه هاي مخالف باعث تضعيف ميداني ارتش آزاد و افزايش قدرت گروه جبهه اسلامي شده است. اعضاي ائتلاف مخالفان نظام سوريه مي گويند بايد کنفرانس ژنو2 به شيوه ديگري برگزار شود به طوري که مشکلات اساسي به ويژه حملات نظامي سوريه متوقف شود. گروه هاي مخالف در پاسخ به اين پرسش که آيا قبل از مذاکرات خواهان آتش بس هستند، پاسخ منفي مي دهند و از نظام سوريه مي خواهند به حملات خود پايان دهد.

وي افزود: در حال حاضر رايزني هايي ميان آمريکا، ائتلاف مخالفان و دو گروه جبهه اسلامي و ارتش آزاد براي تشکيل هيئتي با حضور اين سه طرف آغاز شده است. هر چند اخضر ابراهيمي از حضور ائتلاف مخالفان در اين کنفرانس خبر داده است ولي ائتلاف مخالفان آشکارا اعلام نکرده است در ژنو2 شرکت خواهد کرد.

 به نظر مي رسد آمريکا با عربستان درباره حضور جبهه اسلامي در اين کنفرانس گفتگو خواهد کرد چرا که اين کشور حامي جبهه اسلامي است و اين جبهه همچنان از شرکت در اين کنفرانس خودداري مي‌کند. شايد اين کنفرانس در ابتدا با حضور ائتلاف مخالفان آغاز شد و در خلال برگزاري برگزاري ديگر گروه هاي مخالف به آن ملحق شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار