امام جمعه ی بجنورد با اشاره به راهپیمایی عظیم مردم در 9 دی گفت: فتنه سال 88 سوء تفاهم نبود ، فتنه ای بزرگ و بنیان برانداز بود.

 

به گزارش خبرنگار با شگاه خبرنگاران بجنورد، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه با بیان اینکه عده ای می خواهند جریانات سال 88، صورت مساله را پاک کرده و فتنه ای چنان مهیب را تا حد یک سوءتفاهم پایین بیاورند،گفت: این در حالی است که در آن فتنه عده ای ماموریت داشتند با هماهنگی عده ای در خارج، ولایت و اسلام ناب را از بین ببرند.

خطیب جمعه ی بجنورد، با تقدیر از حرکت برخاسته از بصیرت ملت در روز 9 دی و فرونشاندن شعله های فتنه 88، افزود: فتنه گران اگر از کرده خود پشیمان شده اند باید بیایند و پشت تلویزیون اظهار ندامت کرده و به اشتباه خود اقرار کنند تا اگر مقام معظم رهبری آنان را بخشودند، ملت ایران نیز از تقصیرات آنان بگذرد.

وی با بیان اینکه پاسداشت اربعین حسینی (ع) پاسداشت ارزشها / فرهنگ دینی و انسانی است گفت: عزاداری های باشکوه به ویژه در اربعین امسال کاخ ابرقدرت ها را به لرزه می اندازد و موجب سربلندی اسلام است

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی با اشاره به نقش بسیار مهم خانواده در ساختن افراد و جامعه گفت: تقویت این نهاد اجتماعی از ملزومات داشتن جامعه ای سالم و مطابق با ارزش های انسانی است.

وی افزود: ارتباط با خداوند از طریق دعا و نیایش هم یکی از راه های تاثیر گذار در سلامت روانی و امید به زندگی به ویژه در مواقع گرفتاری است.

وی همچنین با اشاره به هفته وقف، از مردم خواست ضمن توجه به وقف اموال خود، سمت و سوی وقفیات را از اطعام عزاداران به امور فرهنگی سوق دهند چون در شرایط حاضر آنچه جامعه بیشتر به آن نیاز دارد توجه به امور فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: شمار حوزه های علمیه در استان کم است و انتظار آن است که واقفان با وقف اموال خود بستر لازم برای ازدیاد مدارس علمیه را برای تربیت عالمان دینی فراهم کنند.

امام جمعه بجنورد با تبریک زادروز حضرت عیسی به پیروان آن حضرت گفت: امروز حضرت عیسی باید برخاسته و ببیند که عده ای از مدعیان پیروی او به نام حقوق بشر چه جنایات بیشرمانه ای را در اقصی نقاط عالم رقم زده و چه خونها بر زمین می ریزند/ش.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.