رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربایجان شرقی از اتمام ساخت بيش از20 هزار و770 واحد دامي پیش ساخته و دائمی در مناطق زلزله زده ارسباران خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان با بیان اینکه در طول یکسال گذشته 10 هزار و 500 واحد پیش ساخته دامی تحویل آسیب دیدگان از زلزله شده است گفت: برای ساخت هر واحد دامی پیش ساخته در مناطق زلزله زده ارسباران 30میلیون ریال هزینه شده است که بصورت بلاعوض به روستائیان زلزله زده اعطاء شده است.

وی افزود: برای ایجاد 15 هزار واحد دامی دائمی در مناطق زلزله زده 18 هزار فقره پرونده تشکیل یافته بود که برای هر واحد دامی 50 میلیون ریال تسهیلات با سود 4 درصد اختصاص داده شده بود که از این میزان تاکنون 15 هزار و 7 پرونده در بانک کشاورزی عقد قرارداد شده است و از این میزان، 14 هزارو 417 بهره بردار در مناطق زلزله زده موفق شده اند اولین قسط خود به مبلغ 15 میلیون ریال را اخذ نمایند.

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان با بیان اینکه 11 هزار و 933 نفر از این تعداد با انجام دیوار چینی و ستون گذاری واحدهای دامی شان توانسته اند دومین قسط خود به مبلغ 20 میلیون ریال را از بانک عامل اخذ نمایند گفت: از این میزان بیش از 10 هزارو 270 نفر موفق شده اند با انجام سقف کاری، آویختن درب و پنجره و آخوربندی واحدهای دامی، قسط سوم وآخر خود به مبلغ 15میلیون ریال را اخذ نمایند ولی با اینحال ساخت اماکن دامی در این مناطق به اتمام نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه 590 بهره بردارکه در بانک کشاورزی جهت اخذ تسهیلات عقد قرارداد کرده اند، درصورت عدم اقدام قراردادشان لغو خواهد شد افزود: به دلیل شرایط جوی و سردی هوا ادامه ساخت واحدهای دامی به کندی صورت می گیرد و در این خصوص سازمان جهادکشاورزی استان برنامه ریزیهای لازم جهت ساخت واحدهای باقی مانده را در بهار سال آینده تدوین نموده است/س

برچسب ها: مناطق ، زلزله ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.