امام جمعه پردیس و رودهن گفت: پژوهش در دانشگاه ها و حوزه های علمیه اهمیت بسیاری دارد و موفقیت ها در علوم گوناگون مانند هسته ای، هوا فضا، پزشکی، داروسازی و سایر علوم مرهون بخش پژوهش است.

حجت الاسلام والمسلمین ˈحسین توسلیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: پژوهش و تحقیق در ابعاد گوناگون از جمله مسایل مورد تاکید در اسلام است.

وی افزود: درگذر زمان ائمه معصومین (ع) ، دانشمندان نجوم اسلامی و فقها مباحث گسترده بسیاری درتحقیق و پژوهش مطرح کرده اند.

حجت الاسلام توسلی با اشاره به بیانات امام راحل گفت: در میان علما و دانشمندان اسلامی مساله پژوهش در اجتهاد امری حیاتی، محوری و اساسی است.

وی ادامه داد: پویایی فقه اسلام با شرایط زمان و مکان مطابقت دارد و درهر شرایطی کارآمد است.

امام جمعه رودهن و پردیس افزود: کشورهایی که دانشمندان آنان با پشتوانه پژوهش و استناد به تحقیقات علمی نظریات و اندیشه های خود را ارائه کنند قطعا ثمرات و دست آوردهای بسیارارزشمندی خواهند داشت.

حجت الاسلام توسلی با بیان اینکه امروزه تمام جوامع به اثرات مهم و سازنده پژوهش پی برده اند خاطرنشان کرد: خوشبختانه دردو دهه اخیر در کشور توجه کافی به پژوهش صورت گرفته است.

وی کسب رتبه نخست منطقه و 16 جهان برای ایران اسلامی در تولید علم را به پشتوانه پژوهش ها و تحقیقات علمی دانشمندان کشور دانست و افزود: خوشبختانه در فن آوری های هسته ای، هوا فضا و الکترونیک درزمره 9 کشورفعال این عرصه هستیم.

امام جمعه رودهن و پردیس گفت: پژوهش فعالیت ارزشمندی است که به هر میزان دانشمندان دردانشگاه ها و حوزه ها به این مقوله هر چه بیشتر اهتمام داشته باشند دست آوردهای مهمترو ارزنده تری خواهند داشت./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.