رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند گفت: دماوند با وجود پتانسیل ها و قابلیت های بسیار نیازمند حمایت در بخش توسعه جایگاه گردشگری و توریستی است.

"ابراهیم اکبری" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به مشکلات موجود در حوزه گردشگری شهرستان اظهار کرد: کارگروه گردشگری در دماوند دستخوش تحولات بسیاری بوده است زیرا اگر چه از سال 87 فعالیت خود را آغاز نمود ولی در یک سال اول اقدامی در این بخش صورت نگرفت و بعد از آن نیز در سال 88 تا 90 جزء زیرمجموعه کارگروه اقتصاد و امور زیربنایی قرار گرفت و از سال 91 به صورت رسمی احیا شد.

وی با بیان اینکه در سطح استانی طی دو سال گذشته تنها چهار جلسه در خصوص بحث گردشگری و توریستی صورت گرفت، بیان کرد: کارگروه گردشگری یک اتاق فکر است که می تواند نسبت به تصمیم گیری ها و تبادل نظر در این حوزه موثر باشد ولی در شرایط کنونی کارگروه گردشگری تنها به بررسی طرح ها می پردازد.

این مقام مسوول به اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری روستایی پرداخت و گفت: در دولت دهم توانستیم هفت منطقه نمونه گردشگری در دماوند مصوب کنیم که پنج روستا هدف گردشگری قرار گرفتند و هم اینک بیش از 10 نقطه شناخته شده در دماوند مربوط به حوزه گردشگری معرفی شده است و بیش از 165 اثر به ثبت رسیده اند.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند با بیان اینکه وجود اینگونه مکان های گردشگری و تاریخی نیازمند حفظ و نگهداری است، خاطرنشان کرد: برای حفاظت از آثار تاریخی و مکان های گردشگری و نیز توسعه جایگاه گردشگری شهرستان نیازمند بودجه و اعتبارات کافی هستیم که این نهاد طی سال های گذشته از این مهم محروم بوده است.

اکبری نقش سرمایه گذاران بخش خصوصی را در توسعه جایگاه گردشگری شهرستان موثر خواند و گفت: امروز چشمه اعلاء دماوند به عنوان یکی از مکان های نمونه گردشگری شهرستان، متولی مشخصی ندارد و اراضی بالادستی این مکان که به بخش خصوصی واگذار شده، رها گردیده و هیچ اقدامی توسط آنان صورت نگرفته است.

وی افزود: اگرچه در بخش گردشگری روستایی نیز گام های مهمی برداشته شد ولی بافت مذهبی و سنتی روستاهای شهرستان دماوند و از سوی دیگر بی توجهی به مقوله مردم شناسی و ساختار روستا امکان اجرای این طرح را به شکل مواجه ساخت.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: نبود تسهیلات لازم و عدم حمایت بخش خصوصی امروز برای توسعه جایگاه گردشگری شهرستان مشکلاتی را ایجاد کرده است که می توان نمونه آن را احداث هتل در دماوند، اجرای طرح گردشگری روستایی و ... دانست./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.