دبیر همایش ملی اخلاق و اقتصاد اسلامی گفت: کتاب «شهید صدر، پدر اقتصاد اسلامی» به همت جمعی از محققان و پژوهشگران تدوین شده و در آینده نزدیک به چاپ خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمد توکلی در همایش ملی اخلاق و اقتصاد اسلامی که در سالن همایش‌های موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: هنوز آثار و ابعاد کتاب «اقتصادنا» شهید صدر به خوبی شناخته نشده است.


وی افزود: همایش اخلاق و اقتصاد اسلامی به منظور جریان‌سازی برای وارد شدن اقتصاددانان مسلمان به حوزه اقتصاد بین‌المللی و نیز رعایت اخلاق دینی در بازار برگزار می‌شود.

دبیر همایش ملی اخلاق و اقتصاد اسلامی با بیان اینکه هدف این همایش معرفی جایگاه فراموش شده شهید صدر بوده است، عنوان داشت: 20 مرکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی در این زمینه با ما همکاری داشته‌اند.

وی ادامه داد: برای ارزیابی مقالات رسیده، جلساتی با حضور نمایندگان مراکز علمی داشتیم؛ بیش از 150 چکیده و 100 مقاله به دبیرخانه همایش اخلاق و اقتصاد اسلامی رسیده است.

توکلی خاطرنشان کرد: 50 مقاله در مرحله نخست داوری‌ها پذیرفته شدند؛ 36 مقاله به عنوان آثار برگزیده انتخاب که 10 مقاله به صورت شفاهی ارائه می‌شوند و بقیه به صورت پوستر در نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده‌اند.

دبیر همایش ملی اخلاق و اقتصاد اسلامی با بیان اینکه بیشتر مقالات دریافت شده در حوزه اقتصاد نظری بوده‌اند، گفت: برپایی نمایشگاه آثار و مطالب مربوط به شهید صدر از جمله برنامه‌های جنبی همایش محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: کتاب «شهید صدر، پدر اقتصاد اسلامی» به همت جمعی از محققان و پژوهشگران تدوین شده و در آینده نزدیک به چاپ خواهد رسید.

توکلی با اشاره به دیگر برنامه‌های جنبی همایش اخلاق و اقتصاد اسلامی گفت: کتابی نیز شامل مجموعه مصاحبه‌ها پیرامون اقتصاد اسلامی تدوین شده و به چاپ رسیده است./س
برچسب ها: قم ، کتاب ، شهید ، صدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.