عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: امضای پیمان خواهرخواندگی میان تهران و آنکارا می تواند به افزایش تعاملات و ارتباطات هر چه بیشتر برای حل مشکلات پیش رو کمک کند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران معصومه آباد، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به امضای پیام خواهرخواندگی میان کلانشهر های تهران و آنکارا، ابراز داشت: پیوند خواهر خواندگی لفظی مشترک برای تعامل و ارتباط هر چه بیشتر و حل بسیاری از مشکلاتی است که در منطقه وجود دارد؛ از این رو حتی مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را می توان از این طریق برطرف کرد.

وی با اشاره به وجوه مشترک فرهنگی و اجتماعی میان دو کشور همسایه ایران و ترکیه،تاکید کرد که دو کلانشهر تهران و آنکارا با امضای این پیمان خواهرخواندگی می توانند در بخش روابط تجاری نیز ارتباطات خوبی با یکدیگر داشته و باعث رونق فضای تجاری و اقتصادی شوند.

آباد در ادامه به ریاست دکتر محمد باقر قالیباف بر اجلاس بخش غرب آسیا و خاورمیانه سازمان شهرهای متحد و حکومت های محلی اشاره کرد: قطعا ریاست شهردار تهران در این اجلاس می تواند تاثیر مناسبی در توسعه و مدل های شهری میان شهرها و کشورهای همجوار داشته باشد چرا که حتی در دوران دفاع مقدس که کشور ما در شرایط تحریم قرار داشت، بیشترین ارتباط میان جمهوری اسلامی ایران و ترکیه وجود داشت و در موقعیت های مختلف، ارتباط مستمر و دائمی ایران و ترکیه ادامه داشت؛ هم اکنون نیز این اجلاس به توسعه روابط و ارایه مدل های مدیریت شهری کمک می کند.

آباد تاکید کرد: اجلاس بخش غرب آسیا و خاورمیانه سازمان شهرهای متحد و حکومت های محلی قدرت و قوت بهتری برای شهر تهران ایجاد می کند تا بتوانیم تعاملات بیشتری با سایر کلانشهر های منطقه داشته باشیم.
انتهای پیام/
برچسب ها: خواه ، اجلاس ، قونیه ، تهران ، کلانشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار