نه گفتن یک امر اکتسابی است که خانواده در آموزش آن نقش بسزایی دارد و تمرین آن در محیط خانواده می تواند نوجوان را از آسیب‌ها، انحرافات و فسادهای اجتماعی همچون اعتیاد در امان نگه دارد.

روح انگیز لطیفی جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت: اگر نوجوان ما با نه گفتن  مشکل داشته باشد دچار شخصیتی متزلزل می شود و به علت هماهنگی توسط دوستان و هم سن و سالهای خود دچار آسیب های اجتماعی خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه نه گفتن از کجا آغاز می شود، افزود: اولین جایی که نه گفتن را باید آموزش داد خانواده است زمانی که فرزند  ما به سن نوجوانی می رسد با گفتن نه با مقاومت والدین روبرو می شود و این امر تاثیر بسزایی در سرکوب شدن اولین نه او توسط پدر و مادر می شود.
 
وی تصریح کرد: اگر نوجوان شما  نه را به همراه دلیل و منطق اعلام کرد نه بر اساس احساسش در مقابل او نیاستید چرا که این امر موجب نابودی تفکر و اندیشه او خواهد شد .
 
 لطیفی ادامه داد: کسی که نه می گوید صاحب اندیشه است و باید در نظر داشت آن را نباید با گستاخی و بی ادبی اشتباه گرفت و ضمن احترام طرف مقابل و ارائه ی دلایل منطقی نه گفتن را تمرین کرد.
 
برچسب ها: آموزش ، اکتسابی ، نقش ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار