وزیر آموزش و پرورش گفت: کتاب‌های درسی کنونی ما منطبق بر نیاز سنجی امروز نیست و با استاندارد سازگاری ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اصغر فانی ، وزیر آموزش و پرورش در سومین مجمع عمومی کانون تربیت اسلامی که صبح امروز برگزار شد گفت: جای تأسف است که آموزش و پرورش را به ما بسپرند اما خروجی‌های دستگاه تعلیم و تربیت ، آنچه که در فرمایشات امام راحل بوده شکل نگرفته باشد و هم اکنون وظیفه ماست که آسییب‌‌های موجود در آموزش و پرورش را شناسایی کنیم و ببینیم که مشکل از کجاست.

وی ادامه داد: امروز که این مسئولیت سنگین از سوی مجلس و دولت به من داده شده و آن مسئولیت تعلیم و تربیت بیش از 12 میلیون دانش‌آموز است جا دارد تا همگی شما به کمک آموزش و پرورش بیایید تا این مسئولیت مهم را حمل کنیم .

وی در خصوص  سند تحول بنیادین، گفت: سند تحول نظام آموزشی جامعه تمام سندهای بالادستی است و اگر سند تحول را مبنای کار در آموزش و پرورش قرار دهیم می‌توانیم امیدوار باشیم که به همه سندهای بالادستی توجه شده است.

وزیر آموزش و پرور ش، اظهار داشت: فرمایشات مقام  معظم رهبری در دیدار با وزرای پیشین، تأکید بر اجرایی کردن سند تحول بنیادین بوده و گفته‌اند: سند تحول نیاز به یک نقشه راه دارد.

فانی بیان داشت :‌امروز تلاش وزارت آموزش و پرورش تدوین نقشه راه برای تحول بنیادین است نقشه‌ای که به ما کمک کند این تحول را به اجرا دربیاوریم.

همچنین در تمام دیدارها مقام معظم رهبری تاکید کردند: محتوای برنامه‌ها و روشها، تربیت معلم داشتن است.

وی گفت: مهم ترین ارکان آموزش و پرورش مدیریت معلم محتوا و برنامه‌ها مقررات آموزش و بودجه و فضا و تجهیزات است که اگر این شش رکن با هم تجهیز شود به اهداف آموزش و پرورش می‌رسیم .

وی با اشاره به اینکه سیاست در آموزش و پرورش مدرسه محور است، گفت: چون تعلیم و تربیت در مدرسه شکل می‌گیرد، همه تلاشها تقویت مدرسه است.

وی علت موفقیت مدارس غیر دولتی را مدیریت بهتر عنوان کرد و اظهار داشت: در صورتی که معلم انگیزه لازم را نداشته باشد کاری از پیش نخواهد برد.

وزیر آموزش و پرورش، افزود: در حال حاضر کتاب‌های درسی ما منطبق بر نیاز سنجی امروز نیست، از این رو باید به استاندارد سازی کتاب‌ها توجه ویژه‌ای کنیم و به سمتی برویم که کتاب‌های درسی ما، نیازهای امروز جامعه بشری را پاسخگو باشد.

فانی، ادامه داد: ‌اقتصاد مهم‌ترین مسئله در آموزش و پرورش است، از این رو مشاوره اقتصادی در آموزش و پرورش و رفاه فرهنگیان را منسوخ کردیم تا راه حلی برای مدیریت منابع موجود در پیش گیریم.

وزیر آموزش و پرورش فانی، خاطرنشان کرد: توسعه مشارکت‌ها از دیگر مسائل مورد نظر ماست که یکی از ابعاد آن استفاده از ظرفیت مدارس غیر دولتی است.
انتهای پیام/
برچسب ها: کتاب ، درسی ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار