دبیر فدراسیون کاراته گفت: حال که پس ار تلاش‌های فراوان توانستیم قطب کاراته در آسیا شویم،دیگر به کشورهای چین و ژاپن به عنوان یک قدرت اول و حریف سخت نگاه نمی‌کنیم البته ازآن‌ها غافل هم نمی‌شویم.

محسن آشوری دبیر فدراسیون کاراته پس از کسب نتیجه‌ی قهرمانی رقابت‌های آسیایی امارات، در خصوص سقف اهداف این فدراسیون ورزشی به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: کسب قهرمانی جهان وبازی‌های آسیایی کره 2014 و نیز ثبت یک رکورد جدید همچون رکورد فنلاند، سقف اهداف فدراسیون کاراته است.

وی افزود: همانطور که در فنلاند رکورد زدیم و 2 مدال طلا را بدست آوردیم، تصمیم داریم در جهان نیز یک رکورد جدید دیگر به ثبت برسانیم تا اقتدار ایران را در ورزش کاراته به دیگر کشورها نشان دهیم.

وی تصریح کرد: در رقابت‌های آسیایی امارات در مجموع آقایان و بانوان 7 مدال طلا بدست آوردیم که تا کنون قبل از آن این تعداد طلا را کسب نکرده بودیم.

پس از این پیروزی بزرگ هدفمان پیکارهای جهانی آلمان است بچه‌های ما چه در بخش مردان و چه در بخش بانوان، این پتانسیل را دارند که در عرصه‌های جهانی درخشش ویژه داشته باشند اما بسترها و زیرساخت‌ها باید فراهم شود که این وظیفه مسئولان وزارت ورزش است که بسترش را آماده سازد.

با این توانمندی‌ که در کاراته‌کارهای ایران وجود دارد، کسب سکوهای برتر جهان دور از دسترس نیست.

آشوری اضافه کرد: با کسب قهرمانی رقابت‌های آسیایی امارات، ما قطب آسیا شدیم پس باید حواسمان را جمع کنیم تا همانطور که نقره‌ها را تبدیل به طلا کردیم، برنزهایمان را نیز تبدیل به طلا کنیم و البته طلاها را هم حفظ کنیم که این خود یک برنامه‌ریزی دقیق می‌طلبد که هم قطب کاراته آسیا باشیم و هم یک کشور مطرح در جهان، مثل کشور مصر. 

مصر کشوری بود که کسی در رقابتهای کاراته، آن را حریف به حساب نمی‌آورد و اصلا مطرح نبود، ولی آنهاتلاش کردند و اکنون یکی از کشورهای برتر دنیا در کاراته محسوب می‌شوند. 

بانوان کاراته‌کار، چیزی کمتر از بانوان کاراته‌کار مصری ندارند،‌ مردان ما نیز از مصری‌ها کمتر نیستند،‌ در همین مسابقات قهرمانی آسیایی امارات کومیته تیمی مردان مصر را شکست داد پس این توانایی را در خودمان می‌بینیم و معتقدیم که می‌توانیم کارته را با نام ایران در دنیا بشناسانیم.

وی درخصوص رقبای اصلی کادر مسابقات جهانی با آنها چالش اصلی را خواهیم داشت گفت: کشورهایی همچون فرانسه، ایتالیا،‌ یا همان مصری که شکست دادیم رقبای سخت ما در مسابقات جهانی آلمان هستند و دیگر به چین و ژاپن به عنوان یک حریف سرسخت فکر نمی‌کنیم،‌ اما غافل هم نیستیم. 

امروزه کاراته به جایی رسیده که نمی‌شود به هیچ کشوری به عنوان زنگ تفریح نگاه کرد. پراکندگی مدال‌ها در بازیهای اسلامی نشان داده که کاراته از تک قطبی بودن خارج شده و کشورها همه برای رشد و ترقی کارته نشان از هیچ تلاشی دريغ نمی‌کنند. 

انتهاي پيام/

 

برچسب ها: آشوری ، کارته ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار