تعداد افرادی که به دنبال برخورداری از مزایای بیمه بیکاری هستند هفته گذشته در آمریکا 10 هزار نفر افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، تعداد افرادی که به دنبال برخورداری از مزایای بیمه بیکاری هستند هفته گذشته در آمریکا 10 هزار نفر افزایش یافت و به 379 هزار نفر رسید که بالاترین میزان از ماه مارس به شمار می‌رود.

وزارت کار آمریکا اعلام کرد میانگین چهار هفته متقاضیان دریافت مزایای بیمه بیکاری با بیش از 13 هزار نفر افزایش به رقم 343 هزار نفر رسید که دومین افزایش پی در پی به شمار می‌رود.

درخواست برای برخورداری از مزایای بیمه بیکاری با اخراج کارکنان شرکت‌ها رابطه مستقیم دارد. اقتصاددانان معتقدند این افزایش اخیر احتمالا با تعطیلات روزهای اخیر در آمریکا ارتباط دارد ولی در صورتی که این روند ادامه یابد نشان دهنده افزایش تعداد موارد اخراج کارکنان شرکت‌ها در این کشور خواهد بود.

شمار آمريکايي‌هايي که در سن کار هستند ولي شغلي ندارند از سال 2000 ميلادي تاکنون حدود 27 ميليون نفر افزايش يافته است اما در رسانه‌هاي آمريکا اخبار خوبي درباره بهبود وضع کار در ماه اکتبر منتشر مي‌شود.

در پي تعطيلي دولت آمريکا نزديک به 500 هزار کارمند دولت فدرال به طور موقت بيکار هستند و اين احتمال وجود دارد که اين افراد نيز براي دريافت مزاياي بيکاري ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیکاری ، آمریکا ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار