ایده سازمان صنعت چاپ کشور متشکل از نمایندگان صنعت چاپ، وزارت صنایع، مجلس و متخصصین صنعت چاپ می‌تواند در احیای این صنعت نقش ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران صبح امروز در افتتاحیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت چاپ و بسته‌بندی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی که با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، لاله افتخاری کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، علی فاضلی رئیس مجمع صنوف تولیدی صورت گرفت؛ سعید علیرضایی نماینده اتحادیه‌های صنعت چاپ با اشاره به چشم ‌انداز و افق صنعت چاپ گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید بارقه‌های شادی و امید را برای صنعت چاپ به وجود آورده است. در جهان نزدیک 100 میلیارد دلار گردش مالی در صنعت چاپ و بسته بندی وجود دارد.
 
وی با اشاره به رتبه دوم اشتغالزایی و گردش مالی صنعت چاپ افزود: این صنعت لازمه رشد تمام صنایع است در خاورمیانه و منطقه ما 8 میلیارد دلار گردش مالی صنعت چاپ و بسته‌بندی است که ترکیه در رتبه نخست آن وجود دارد.
 
علیرضایی با اشاره به رتبه چهارم ایران در زمینه صنعت چاپ تا سال 2010 و نزول ایران در سال‌های پس از آن به رتبه ششم اظهار داشت: جایگاه اصلی ایران در منطقه خاورمیانه در صنعت چاپ رتبه اول است ایده سازمان چاپ متشکل از نمایندگان صنعت چاپ، وزارت صنایع، مجلس و متخصصین صنعت چاپ می‌تواند در احیای این صنعت نقش ویژه‌ای داشته باشد.
 
نماینده اتحادیه‌های صنعت چاپ اظهار داشت: برنامه استراتژیک طرح سازمان چاپ آماده شده و در زمانی که جناب وزیر اجازه دهند تقدیم ایشان می‌شود.
 
در ادامه مراسم علی فاضلی رئیس مجمع صنوف تولیدی ؟ تهران با اشاره به استقبال از نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی گفت: نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی امسال برخلاف سال‌های قبل با اقبال فوق‌العاده‌ای روبرو شده و بالغ بر 35000 متر از فضای محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی را به خود اختصاص داده است.
 
وی با اشاره به نقش صنوف از نهضت مشروطه تا انقلاب و از بین بردن افراد موثر در صنوف به عنوان شاخصه دشمن اظهار داشت: وجود عناصر زبده‌ای چون عسگراولادی در صنوف برکسی پوشیده نیست صنوف در بحث فرهنگی و اجتماعی نیز تاثیرگذارترین بخش نظام است.
 
رئیس مجمع صنوف تولیدی با اشاره به پرچم‌داری رئیس نمایشگاه‌ها در سپردن نمایشگاه‌ها به صنوف و مشکلات عمده صنوف عنوان کرد: در وزارت خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی اتحادیه‌های اصناف کمترین نقش را در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی داشتند.
 
وی در پایان هماهنگی وزارت ارشاد با گمرک و کم کردن تعرفه‌های گمرگی در زمینه صنعت چاپ را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار شد.

در ادامه مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت چاپ و بسته‌بندی رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنعت معدن و تجارت مجلس گفت: از طرف نمایندگان مجلس آمدم تا با عرضه خسته نباشید حمایت از صنعت چاپ را اعلام کنم.
 
وی با اشاره به اهمیت صنعت چاپ اظهار داشت: ملت ایران در زمانیکه صنعت چاپ نبود در دانشگاه جندی شاپور 400 هزار عنوان جلد کتاب داشت همچنین در دانشگاهی در تبریز 700 هزار جلد کتاب دیده می‌شد و به منظور استفاده از این کتاب‌ها، نسخه خطی آن را می‌نوشتند.
 
رحمانی با اشاره به اهمیت صنعت چاپ در گردش مالی و اشتغالزایی تصریح کرد: مشکل ما در زمینه صنعت چاپ،برخی مبانی است که آن را باور نکردیم و بودجه و تسهیلات به گونه‌ای دیگر اختصاص می‌یافت.
 
رئیس کمیسیون صنعت معدن و تجارت با اشاره به انتظار تغییر فضای فرهنگی جامعه توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در هدفمندی یارانه‌ها، به فکر مردم یارانه نداریم و از علی جنتی انتظار داریم اختصاص یارانه‌ها برای مرحله دوم اصلاح شود.
 
وی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ صنعت چاپ یا سایر صنایع کشور افزود: یکی از حلقه‌های مفقوده صنعت و تجارت ما همین صنعت چاپ و بسته‌بندی است.
 
رحمانی ادامه داد: در مجلس قانون بهبود فضای کسب و کار را تصویب کردیم اصناف با استفاده از شورای عالی استان‌ها می‌توانند با تهیه طرحی مسائل خود را تبدیل به قانون کنند بخش خصوصی با جمع‌بندی مشکلات خود آنها را به دولت ارائه دهد و ما پیگیر مطالبات آنها در مجلس هستیم.
 
رئیس کمیسیون صنعت معدن و تجارت مجلس با اشاره به تلاش دولت در کنترل تورم و تقابل میان تورم و رکود در اقتصاد اظهار داشت: تورم در زمان دولت هاشمی رفسنجانی بیشتر از اکنون بود لیکن به دلیل نبود رکود در اقتصاد مردم تورم را احساس نمی‌کردند.
 
وی با اشاره به اتفاقات خوب در بودجه سال آینده تصریح کرد: اتفاقات خوبی در بودجه سال آینده در حال وقوع است و در آن سرمایه بانک‌ها افزایش می‌یابد افزایش و کاهش تعرفه‌های گمرکی قابل حل شدن است دولت به تولید فکر کند و آن را به عنوان یک ضرورت برای کشور نپذیریم بر طبق اصل قانون 44 غیر از کارهای امنیتی به سراغ بخش خصوصی در سایر زمینه‌ها برویم.

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار