به طور معمول بخش زیادی از بیماری‌های مو به ساختمان مو مربوط می‌گردد، که خشکی زیاد و یا چربی بیش از اندازه مو سبب بیماری‌های گوناگون می‌شود.

حسین طباطبایی متخصص پوست و مو، عضو هیئت علمی دانشگاه پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مو خوره یا دو شاخه شدن نوک مو‌ها به علت خشکی بیش از حد ساقه‌ی مو اتفاق می‌افتد. زمانی که ساقه‌ی مو شدیدا خشک می‌شود هر گونه ضربه‌ی معمولی حتی شانه زدن باعث شکسته شدن و دو شاخه شدن مو می‌شود.

وی در خصوص این‌که چه عواملی باعث موخوره می‌شود تصریح کرد: بعضی افراد به طور ارثی ساقه‌ی بسیار خشکی دارند و ساقه‌ موی‌ آن‌ها یک ساختمان طبیعی نیست و همچنین شکستن بیش از حد موها خصوصا در افرادی که موهای خود را با صابون شستشو می‌دهند، علاوه بر کدر شدن موی سر به دلیل شویندگی بسیار قوی چربی که مورد نیاز است را از بین می‌برند.

طباطبایی ادامه داد: بعضی افراد گمان می‌کنند که هر چقدر بیشتر شستشو شود، بهتر است، در صورتی که تنها با چربی‌های مازاد مو از بین برود، و این عمل باعث کدر شدن مو در نتیجه مو خوره می‌شود.

وی افزود: کسانی که موی چرب دارند، در واقع کف سر چرب دارند و این افراد در هنگام شستشو علاوه بر زدن شامپو به کف سر، به ساقه‌ی مو نیز زده، در حالی که محل چربی سازی پوست سر است و با این کار موجب کم شدن چربی ساق‌ی مو و در نتیجه موخوره می‌شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اذعان داشت: بیماری‌هایی از جمله: کم کاری تیروئید، کم خونی و اختلالات هورمونی نیز در خشکی مو تاثیر گذار است و عادت بازی با ساقه‌ی مو و گذاشتن در دهان از دلایل دیگر‌ی موخوره است. 

وی در پایان توصیه کرد: استفاده از شامپو‌های نرم کننده خصوصا در افرادی که به طور مداوم از رنگ مو استفاده می‌کنند، کمک بسزایی داشته و کوتاه کردن مو نیز یکی از راه‌ حل‌های از بین بردن مو خوره است.


انتهای پیام/

برچسب ها: مو ، شستشو ، موخوره ، پوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار