طی مراسمی با حضور رئیس موسسه تحقیقات شیلات کشور، نخستین ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی در محلات راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، رئیس موسسه تحقیقات شیلات کشور ، در مراسم آغاز به کار این ایستگاه افزود: یکی از اهداف راه‌اندازی این ایستگاه افزایش تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در آب‌های شیرین است.

عباسعلی مطلبی افزود: متاسفانه تاکنون توجه لازم به بحث تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در آب‌های شیرین صورت نگرفته و امید می‌رود از این پس شاهد تحقق این مهم باشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 90 درصد صادرات ماهیان زینتی کشور از شهرستان محلات انجام می‌شود که این نشان دهنده اهمیت و جایگاه این شهرستان در امر تولید و پرورش ماهیان زینتی است.

مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی نیز گفت: این شهرستان با تولید سالانه 7.5 میلیون قطعه ماهی زینتی رتبه دوم تولید این محصول در کشور را به خود اختصاص داده است.

حسن اکبری افزود: محلات قطب اصلی پرورش ماهیان زینتی در کشور است که امید می‌رود با راه‌اندازی این ایستگاه شاهد افزایش صادرات ماهی به کشورهای مختلف دنیا باشیم.

وی خاطر نشان کرد: این استان اولین استانی است که کلینیک تخصصی آبزیان را به صورت نیمه وقت ایجاد کرده است و سال گذشته در مقایسه با سال‌های اخیر کمترین میزان تلفات ماهیان سردآبی را در استان داشته است.

فرماندار محلات نیز با بیان اینکه این ایستگاه با مصوبه سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و با توجه به جایگاه محلات در تولید و پرورش ماهیان زینتی راه‌اندازی شده است، گفت: راه‌اندازی این مرکز نقش موثری در افزایش صادرات ماهیان زینتی به کشورهای منطقه خواهد داشت.

غلامعلی یارمحمدی اظهار داشت: محلات از نظر تنوع تولید گونه‌های مختلف ماهیان زینتی رتبه اول و از نظر میزان تولید رتبه دوم کشوری را در اختیار دارد.

وی پشتیبانی از صنعت تولید و پرورش ماهیان زینتی را از اهداف این مرکز عنوان کرد و افزود:افزایش کیفیت ماهیان زینتی در رنگ، اندازه و ظاهر، افزایش تولید در واحد سطح و تزریق هورمون به برخی گونه‌ها از جمله کارهای تحقیقاتی این مرکز خواهد بود./س
/
برچسب ها: تحقیقات ، ماهیان ، زینتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.