رییس انجمن سیستم های صداگیر ایتالیا در نخستین کارگاه آموزشی آشنایی با طراحی دیوارهای عایق صوتی، دیوارهای صوتی بزرگراه طبقاتی صدر را مطابق با استانداردهای جهانی مقابله با آلودگی های صوتی توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران مهندس «جیوانی بررو» رییس انجمن سیستم های صداگیر ایتالیا و قائم مقام انجمن سیستم های صداگیر اروپا به عنوان سخنران اصلی کارگاه 2 روزه آشنایی با طراحی دیوارهای صوتی که یکی از برنامه های جنبی نمایشگاه اخیر راه و شهرسازی و صنایع وابسته بود، با اشاره به انتخاب شکل منحنی دیوار صوتی در بزرگراه طبقاتی صدر، گفت: انتخاب این گزینه بهتر از دیوار صوتی قائم بود چراکه طول مسافت موج تا رسیدن به منبع دریافت کننده یعنی ساختمان های اطراف بزرگراه طبقاتی را بیشتر افزایش می دهد.
 
به گفته وی، ارتفاع متوسط 3 متر و 80 سانتیمتری دیوار صوتی بزرگراه طبقاتی صدر مبتنی بر ارتفاع ساختمان های اطراف تعیین شده است که تقریبا با حداکثر ارتفاع ممکن برای چنین پروژه ای برابری می کند. از سوی دیگر، از آنجاکه دیواره های صوتی صدر از نوع جاذب صدا بوده و در نتیجه وزن بیشتری نسبت به بازتابنده های صدا دارد، در طراحی سازه پل نیز به این موضوع توجه شده است.
 
قائم مقام انجمن سیستم های صداگیر اروپا با تاکید بر اهمیت انتخاب لایه های ضد اشعه ماوراء بنفش در دیوارهای صوتی، اظهار کرد: این موضوع موجب افزایش عمر دیوارهای صوتی می شود چراکه در غیر این صورت ماده استفاده شده در دیوارها، تحت تاثیر تابش آفتاب زرد و شکننده شده و به سادگی تخریب می شود.
 
گفتنی است در این کارگاه 2 روزه ضمن مروری بر قوانین ناظر بر آلودگی های صوتی، اطلاعاتی درباره چگونگی طراحی دیوارهای صوتی نیز ارائه شد.
انتهای پیام/
برچسب ها: انجمن ، سیستم ، صدا ، اروپا ، کیفیت ، دیوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهسا دارا
۱۶:۰۹ ۰۸ تير ۱۳۹۳
سلام، من ساکن برج خیام در شهرک غرب میدان صنعت خیابان هرمزان مى باشم. به دلیل مجاورت ساختمان ما با خیابان خوردین و همچنین میدان صنعت، ماساکنین از صدای اتومبیل ها و به خصوص اتوبوس ها در عذاب هستیم. هر وقت پنجره ها را باز مى کنیم سرسام مى گیریم. لطفاً ما را برای نصب دیوارهای صوتی مانند پل صدر راهنمایی کنید. با تشکر
آخرین اخبار