نماينده سوريه در سازمان ملل تاکيد کرد رژيم عربستان سعودي به بزرگترين حامي تروريسم در سراسر جهان تبديل شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ؛ بشار الجعفري گفت: واقعيت اوضاع سوريه و هولناک بودن جنايت هاي گروه هاي مسلح تروريستي وابسته به القاعده آشکار شده است. رژيم سعودي با کمک بعضي از کشورها از اين گروه ها براي جنايت عليه ملت سوريه استفاده مي کند. 

الجعفري در بيانيه سوريه پيش از مطرح شدن قطعنامه پيشنهادي عربستان سعودي عليه سوريه در مجمع عمومي سازمان ملل افزود: رژيم سعودي تامين کننده مالي و حامي اصلي همه کانون هاي تروريسم در جهان است. 

مسئله تمسخرآميز و مضحک آن است که رژيم سعودي که ناقض گسترده حقوق بشر عليه ملت خود، مسلمانان و عربهاست و حامي و صادرکننده اصلي تروريسم تکفيري به همه کشورهاي جهان محسوب مي شود، پيش نويس قطعنامه اي را براي حمايت از حقوق بشر در سوريه ارائه کرده است. 
رژيم عربستان از دهه هشتاد قرن گذشته در افغانستان تا حوادث يازدهم سپتامبر و نيز در حملات لندن، پاريس، مادريد و ديگر پايتخت هاي عربي صادر کننده اصلي تروريسم بوده است و امروز هم به صورت علني در امور داخلي سوريه دخالت مي کند. رژيم سعودي با دامن زدن به بحران سوريه مانع از دستيابي به راه حل سياسي براي آن مي شود. 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار