چهل نفر درانفجار انتحاري در جنوب بغداد کشته و زخمی شدند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين ؛‌این شبکه  لحظاتي پيش در خبر فوري گزارش داد: در انفجار انتحاري در جنوب بغداد پايتخت عراق ده نفر کشته شدند.

منابع پزشکي در بيمارستان يرموک عراق از کشته شدن ده نفر و زخمي شدن سی نفر در حمله انتحاري به کاروان شيعيان در جنوب بغداد خبر دادند.

اين منابع اعلام کردند اين انفجار در منطقه دوره در جنوب بغداد در چادري روي داد که غذا و نوشيدني براي زائران قبل از رفتن آنها به کربلا در مرکز عراق تهيه مي کرد. شورشيان سني از جمله شورشيان مرتبط با القاعده اغلب شيعيان را هدف قرار مي دهند. شيعيان اکثريت جمعيت عراق را تشکيل مي دهند.

شيعيان در روزهاي اخير در چند انفجار مرگبار هدف قرار گرفتند. يک عامل انتحاري کمربند انفجاري خود را بين گروهي از زائران در شهر خالص در 65 کيلومتري جنوب شرق پايتخت منفجر کرد که به کشته شدن پنج نفر و زخمي شدن 10 تن منجر شد.

خشونت ها در عراق امسال تشديد شده و به سطح مشابه در سال 2008 رسيده است. آماري که خبرگزاري فرانسه بر اساس اطلاعات منابع پليسي و بيمارستاني تهيه کرده است از کشته شدن بيش از 6550 نفر حکايت دارد.



انتهای پیام /
برچسب ها: انفجار ، بغداد ، انتحاری ، کشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار