رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ذخیره سازی اورانیوم 20درصد برای سال‌های آینده انجام شده است و در این زمینه نگرانی نداریم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، علی اکبر صالحی امروز (پنجشنبه، 28 آذر) در دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: ذخیره سازی اورانیوم 20درصد برای سال‌های آینده انجام شده است و در این زمینه نگرانی نداریم.
 
وی با بیان اینکه توافقنامه ژنو خوب و حافظ حقوق هسته‌ای کشور است افزود: این توافقنامه مبتنی بر حقوق هسته‌ای مسلم ایران و اساسنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی و ان پی تی است.
 
صالحی گفت: امکان غنی سازی 20 درصد در صورت اتمام سوخت راکتور تهران فراهم است و در کمترین زمان ممکن سوخت مورد نیاز خود را تولید می‌کنیم.
 
وی نگرانی غرب از غنی سازی 90 درصد اورانیوم را بی‌مورد دانست و افزود: فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحریم ساخت، نگهداری و استفاده از سلاح هسته ای مدنظر است.
 
صالحی با تاکید بر ضرورت هوشیاری در تعامل با طرف غربی کشور ایران را کشوری مقتدر نامید که به دنبال تعامل با جامعه جهانی است.
 
وی با اشاره به خواست غربی‌ها برای تعطیلی راکتور آب سنگین اراک و جایگزینی یک راکتور آب سبک، گفت: ما از این دستاورد مهم نگذشتیم و قصد هم نداریم آن را از دست بدهیم.
 
رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به وجود یک وضعیت آرمانی و یک وضعیت موجود در مساله توافق با پنج بعلاوه یک گفت: اگر آنها حسن نیت نشان م‌ دادند و کار توافق بر مبنای فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحریم ساخت سلاح هسته‌ای پیش می‌رفت می‌توانستیم به وضعیت آرمانی برسیم اما آن‌ها چنین حسن نیتی از خود نشان ندادند.
 
صالحی گفت: توافقنامه در شرایط اقتدار ایران و در مجموع خوب است و از این پس وارد جزئیات می‌شویم که باید با هوشیاری و توجه بیشتر، مسائل را دنبال کنیم.

 
در این دیدار همچنین آیت الله نوری همدانی بر ضرورت اطلاع رسانی درمورد توافق ژنو به مردم تاکید کرد و افزود: مردم باید بدانند که این توافق بر پایه تئوری نرمش قهرمانانه مد نظر رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است.

وی با اشاره به دستاوردهای هسته‌ای تصریح کرد: این دستاوردها حاصل خون شهدا و تلاش دانشمندان جوان کشور بوده و باید پاس داشته شود.

آیت الله نوری همدانی گفت: مسلمانان در مقابل دشمنان باید با استحکام و قدرت ایستاده و تسلیم نشوند و در این مسیر حفظ وحدت و یکپارچگی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی اختلاف را مایه سقوط جامعه دانست و بر پشتیبانی مردم از نظام همانند گذشته تاکید کرد.

وی در ادامه تمایل خود را برای دیدار از مراکز هسته‌ای و آشنایی بیشتر با تلاش و پیشرفت های هسته‌ای جوانان کشور اعلام کرد.

علی اکبر صالحی چهارشنبه شب با هدف زیارت و دیدار با مراجع تقلید به قم سفر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۲
توافق امضا شذه یک موفقیت برای نظام محسوب شده ومایه فخر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۲
غنی سازی نباید تعلیق شود که هچ باید از 20 درصد هم فراتر رود.
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۸ آذر ۱۳۹۲
امریکا به ایمان ملت ایران پی برده و بی شک از دین ملت ایران بیم دارد و نمی تواند با این ملت مسلمان مقابله نماید پس جناب ظریف نباید از حقوق ملت ایران کوتاه بیایند و ذره ای در مقابل دشمنانمان از خود سستی و غفلتی نشان دهند .
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۴:۰۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۲
من به عنوان یک جوان ایراتی از نمایندگان انتظار دارم که به هیچ وجه از حقوق هسته ای ایران عقب نشینی نکنند چرا که ما برای این اهداف بهای سنگینی را پرداخت کرده ایم و نمایندگان بدانند که ما تا پای جان ایستاده ایم و از ارزش های انقلابی خود و آنان دفاع می کنیم.
آخرین اخبار