مدیرعامل راه آهن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران :
مدیرعامل راه آهن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران :
محسن پورسید آقایی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت:طبق مقررات شرکت راه آهن در صورت بالا بودن ساعت تأخیر حرکت قطارها ۵۰ درصد مبلغ بلیط به عنوان جریمه باید به مردم از سوی شرکتهای راه آهن پرداخت شود که این موضوع از قدیم هم وجود داشته است.
آقایی تصریح کرد: در گذشته ساعت تآخیر قطارها به بالای ۵ ساعت هم رسیده بود که این روند تأخیر در حال حاضر و برخی مسیرها مانند تهران- مشهد به ۲ الی ۳ ساعت کاهش یافته است.
وی ادامه داد: در ایامی که ساعت پیک مسافرت نیست و یا ایامی که بلیت زودتر از موعد تهیه میشود باید شرکتها تخفیف لازم را به مسافران ارائه کنند، این روند در زمان اوج مسافرتها به طور حتم تغییر میکند.
وی تصریح کرد: افزایش قیمت در رابطه با بلیت قطار برخی از مسیرها داشتهایم و در کنار این موضوع تخفیف ۳۰ درصدی هم برای مسیرهایی که مسافر در آن کم و یا در اوج پیک سفر نیستند در نظر گرفتهایم.
مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه قیمت بلیت قطار به هیچ عنوان آزاد نشده است گفت: قیمت بلیت قطار باید به تأیید نهایی شرکت راه آهن برسد و این موضوع به هیچ عنوان در دست شرکتهای بخش خصوصی راه آهن نیست.
آقایی افزود: شرکتهای خصوصی بخش راه آهن اجازه دارد که استدلالها و برآوردهای مالی خود را در مورد میزان هزینه و نوع خدماتی که به مشتریان ارائه میدهند و همچنین نرخ سود معقول مورد نظر خود را به شرکت راه آهن اعلام کنند که در این رابطه ما با برخی از موارد اعلام شده از سوی آنها مخالفت کرده و در مورد سایر بخشهای مورد تأیید نظر خود را براساس نرخ کنترل شده به آنها اعلام کردهایم.
اصلا برای چی باید گرون کنن؟
یک گزارش بگیرید از خدمات این قطار ها تا ببینید در ازای چی باید اینقدر افزایش قیمت بدن؟
از شما میخوام یه تحقیق کنید ببینید قطار نیشابور به تهران از سال پیش تا امورز چقدر گران شده (هر سه ماه یکبار گران شده باور کنید دست لبنیات رو از پشت بسته)