بیژن کامکار در سال 1354 با ورود به گروه "شیدا" همکاری خود را با شهرام ناظری آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران، بیژن کامکار در بیست و هشتمین روز آذر ماه سال 1328 در سنندج متولد شد.

بیژن کامکار که مانند دیگر اعضای خانواده‌اش نزد پدرش حسن کامکار به فراگیری موسیقی پرداخت، نخستین فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان خواننده در رادیو سنندج انجام داد.
 
*گروه سنتی کامکارها، یک گروه خانوادگی
گروه کامکارها که لقب خانوادگی‌ترین گروه سنتی ایران را به خود اختصاص داده، در سال 1344 برای نخستین بار در سنندج به سرپرستی استاد حسن کامکار (ویلن)، عضویت هوشنگ کامکار(آکاردئون)، بیژن کامکار(خواننده)، پشنگ کامکار(سنتور)، قشنگ کامکار(خواننده و نوازنده ویلن) و ارژنگ کامکار(تنبک) تشکیل شد.
 
کامکارها نخستین تمرینات خود را شب‌ها در کنار حوض کوچک حیاط منزلشان انجام می‌دادند که به تدریج و یا بزرگ شدن فرزندان، این گروه کامل‌تر شد و از نظر آنسامبل انسجام بیشتری پیدا کرد.
 
*از شش تا 26 سالگی بیژن کامکار
بیژن کامکار که مقدمات موسیقی را نزد پدرش فرا گرفت از شش سالگی متوجه صدای خوش خود شد و از همان دوران کودکی همکاری‌اش با برنامه کودک را آغاز کرد.
بیژن تا 26 سالگی تمامی معرفت موسیقیایی خود را در سنندج فرا می‌گیرد که به عنوان پایه‌ای اصلی برای او در نظر گرفته می‌شود.
 
*همکاری بیژن کامکار با گروه "شیدا" و ناظری
بیژن کامکار در سال 1354 به تهران وارد می‌شود و برای تحصیل در رشته موسیقی در دانشکده هنرهای زیبا ثبت نام می‌کند و همزمان با تحصیل، همکاری خود را با گروه "شیدا" و شهرام ناظری آغاز می‌کند و پس از انقلاب اسلامی نیز در تولید کاست‌هایی به نام چاوش و در شرکت روح‌افزا به عنوان خواننده فعالیت می‌کندو
 
*ساز اصلی بیژن کامکار
"تار" ساز اصلی بیژن کامکار به شمار می‌رود اما در گروه‌های شیدا و عارف رباب و در بسیاری از آثار، تنبک و دف نواخت که نوازندگی‌اش با دف، بسیاری مورد توجه قرار گرفته است.
 
*آثار بیژن کامکار   
بیژن کامکار علاوه بر اجراهای متعدد همراه با گروه‌های موسیقی در داخل و خارج کشور در بیش از 120 آلبوم در مقام خواننده و نوازنده حضور داشته است.

از جمله آثار بیژن کامکار می‌توان به "حصار" "گل صدبرگ" "دف و رباب" "افسانه تبنور" و "شلیره" اشاره کرد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار