نماینده کمیته مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در استان اردبیل گفت: در استان اردبیل 224 جاویدالاثر و مفقود داریم که در جنگ تحمیلی پیکرهای مطهر آنها به آغوش کشور و خانواده‌های آنان برنگشته است.

زکی‌الله خوشبخت امروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: در کل کشور 7 هزار و 200 مفقود و جاوید‌الاثر وجود دارد که کمیته مفقودین ستادکل نیروهای مسلح تلاش می‌کند با پیدا کردن آدرسی از آنها در داخل کشور و یا آن سوی مرزهای کشور در شهرهای عراق، پیکر شریف شهدا را پیدا کرده و به کشور منتقل کند.

وی گفت‌: از 224 شهید جاویدالاثر در استان اردبیل تاکنون 29 شهید گمنام در شهرهای مختلف این استان تشییع شده و پیکر مطهر آنها در گلزار شهدا به خاک سپرده شده است.

خوشبخت یادآور شد: ما به تعداد یک گردان رزمی شهید جاویدالاثر و مفقود داریم که این کمیته در مناطق عملیاتی مختلف تلاش می‌کند تا تحقیق و تفحص آثار ارزشمند شهدا را جمع‌آوری و به داخل کشور انتقال دهد.

وی با بیان اینکه اخیراً تعدادی از این شهدای جاویدالاثر از طریق مرزهای کشورمان وارد ایران شده و توزیع آنها بین استان‌های انجام می‌شود، افزود: با توجه به اینکه امسال اردبیل از این شهدای گمنام میزبانی نکرده انتظار می‌رود تا پایان سال و به احتمال زیاد اسفندماه همزمان با ایام فاطمیه اردبیل میزبان تعدادی شهید گمنام باشد.

نماینده کمیته مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در استان اردبیل در ادامه اذعان داشت: ما در این مسئولیت سنگین که در خدمت خانواده‌های شهدا و ایثار‌گر خواهیم بود تلاش می‌کنیم تا به مجموعه کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کمک کنیم تا با پیدا شدن پیکرهای شهدای باقی‌مانده به انتظار بسیاری از خانواده‌هایی که چشم انتظار فرزندانشان هستند پایانی خوش بخشیده و با تشییع پیکر آنها به نگرانی‌های این خانواده‌ها پایان دهیم/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، کمیته ، مفقودین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.