سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کاشان از اجرای احکام دادگستری در خصوص مرمت های غیر مجاز در بازار تاریخی کاشان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، مهران سرمدیان با اعلام مطلب فوق افزود: با توجه به روند مرمت های غیر مجاز در بازار تاریخی کاشان و همچنین با وجود تذکرات مستمر ماموران یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کاشان وبی توجهی مالکان متخلف در بازار، این اداره با نیروهای اجرایی به رفع آثار تخلف اقدام خواهد کرد و هزینه های مربوط به رفع آثار تخلف از مالکان طی مراحل قانونی دریافت خواهدشد.

وی ادامه داد:سایر متخلفان که در چند سال گذشته بدون مجوز و یا برخلاف مجوز اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کاشان در بازار و بافت تاریخی کاشان به رفع آثار تخلف اقدام نکرده اند در آینده نزدیک در انتظار اجرای احکام قضایی باشند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کاشان به افرادی که در محوطه های باستانی،بافت تاریخی و بازار کاشان به احداث بنا، مرمت های غیر مجاز یا اقدام به تخریب آثار تاریخی اقدام کنند،تذکر داد که این اداره با همکاری دستگاه قضائی با افراد متخلف برخورد قانونی خواهد کرد.

شایان ذکر است : بازار تاریخی کاشان یکی از باشکوه ترین بازارهای تاریخی ایران است که در سال 1355 به شماره 1284 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است./س

برچسب ها: اصفهان ، میراث ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.