ابتکار در مراسم اولین تفاهم نامه آموزشی بین محیط زیست و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امیدواریم این تفاهم نامه آغاز یک پژوهش باشد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،رئیس سازمان محیط زیست گفت: تفاهم نامه نباید تنها روی کاغذ اعتبار داشته باشد هدف برطرف کردن مشکلات است.
 
وی ادامه داد: راهبرد‌های توسعه و سند چشم انداز کشور همه در این موضوع تاکید دارند که حرکت باید به سمت دانش بنیان باشد ؛ همچنین حرکت اقتصادی را مبتنی بر دانایی و نوآوری گذاشت.
 
رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: امروز در بحث توسعه پایدار شیوه‌های متفاوتی در دست یابی به توسعه همگام با حفظ محیط زیست وجود دارد.
 
ابتکار ادامه داد:امروز دنیا به این نکته رسیده است همچنان که اقتصاد کار خود را انجام می‌دهد از ابتدا و طراحی یک طرح ملاحظات محیط زیستی دیده شود.
 
وی ادامه داد: اگر بخواهیم معضلات زیست محیطی را حل کنیم و همچنین امر اشتغالزایی مطرح باشد باید به معادله برد‌‌ برد برسیم.
 
رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه به دنبال پژوهشی هستیم که پاسخگوی نیاز‌های سازمان باشد افزود:  برای مراحل سیاست گذاری و نظارت نیازمند یک پشتوانه علمی  برای تصمیم گیری هستیم و اگر بخواهیم درست تصمیم بگیریم باید ارزیابی زیست محیطی به طور دقیق انجام شود.
 
ابتکار ادامه داد: در گذشته با تجربه گرفتن از آنها سعی کرده‌ایم آن آسیب‌ها در این تفاهم‌نامه تکرار نشود.
 
وی ادامه داد: در این تفاهم نامه کار مبتنی بر تجربه گذشته است تا این تفاهم نامه تنها روی کاغذ نباشد هدف این است مشکلات حل شود.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه چالش‌های بزرگی در کشور وجود دارد که به اقتصاد و اجتماع و سلامت‌ لطمعه می‌زند باید به سرعت با راه‌حل‌های مبتنی بر علم و دانایی حرکت کنیم و در این راه علاوه بر تشویق شرکت‌های دانش بنیان، مشاغل سبز را نیز ایجاد کنیم.
 
رئیس سازمان محیط زیست خاطر نشان کرد: آمادگی کامل را داریم  تا با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کار کنیم و بتوانیم در این دوره زمانی اجرای  تفاهم نامه گزارش خوبی به مردم ادامه دهیم.
انتهای پیام/

برچسب ها: امضای ، ابتکار ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار