مدیر اداره اجتماعی و فرهنگی بازار بزرگ تهران، از برگزاری مراسم چارپایه خوانی حسینی در این بازار خبر داد.

 صفری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: مراسم چارپایه خوانی حسینی در بازار بزرگ تهران از مراسم مذهبی و سنتی، منطقه 12 همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی برگزار خواهد شد.  
 
وی با بیان توضیحات بیشتر افزود: این مراسم روز دوشنبه 2 دی ماه سال 92 ساعت 10 صبح در گذرهای بازار بزرگ تهران برگزار می‌شود.  
 
صفری با اشاره به نحوه اجرای این طرح گفت: در این طرح معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 12، اداره فرهنگی منطقه، اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه 3 شهرداری منطقه و بازار بزرگ تهران مشارکت و همکاری دارند.  
 
وی ادامه داد: مراسم چارپایه خوانی از مراسم سنتی و مذهبی مردم بومی منطقه 12 است که در گذشته با قراردادن پایه‌هایی به دلیل نبودن وسایل و تجهیزات صوتی در گذرهای بازار بزرگ تهران مداحان با خواندن ابیاتی به عزاداری می‌پرداختند.  
 
صفری در پایان با اشاره به اقدامات اجرایی اداره اجتماعی و فرهنگی بازار بزرگ تهران در اربعین حسینی افزود: برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری اربعین حسینی در مساجد و امامزادگان بازار روز یکشنبه اول دی ماه برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع زیارت عاشورا از اقدامات اجرایی اداره اجتماعی و فرهنگی بازار بزرگ تهران است.  
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار