براساس مصوبه دولت استفاده از آثار هنری در ساختمان‌های دولتی اعم از اجرای و غیراجرایی الزامی است.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در هنگام بازدید از جشنواره جهانی هنر مقاومت در جمع خبرنگاران در خصوص ترویج فرهنگ مقاومت عنوان کرد: فرهنگ مقاومت جزئی از دیپلماسی کشور ما بوده و از این طریق می‌توانیم ارتباط نزدیکی با سایر ملت‌ها برقرار کنیم چراکه در روابط سیاسی‌ ما با دیگر کشورها نقش موثری خواهد داشت.


 
وی ادامه داد: جشنواره‌هایی چون هنر مقاومت باید مورد حمایت و تشویق قرار بگیرند و باید این مجموعه آثار در خارج از کشور حضور پیدا کند و بخشی از فرهنگ‌مان را معرفی کنیم.
 
جنتی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر عملکرد  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از بخش خصوصی بیان کرد: تلاش‌مان این است که مجموعه‌ هنرمندان را در حوزه‌های مختلف حمایت و تقویت کنیم با عنوان مثال همین حضور آثار هنری ما در حراج دبی باعث شد که از 40 اثر 32 اثر ما به فروش برسد که مایه افتخار هنرمندان ماست البته این مسئله درآمدزا هم شد و باید این حرکت را تقویت کنیم.
 
وی افزود: حضور هنرمندان در خارج از کشور علاوه بر اینکه درآمدزا بوده انتقال دهنده فرهنگ نیز است و باید بتوانیم فرهنگ کشورمان را بیش از پیش توسعه دهیم.
 
جنتی با اشاره به حمایت از جوانان در همه بخش‌های فرهنگی و هنری عنوان کرد: نسبت به دو دوره گذشته حضور جوانان در جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره هنر مقاومت بیشتر شده است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه هنرکده‌ها و دانشگاه‌های هنر حمایت خواهد کرد.
 
وی در پایان در خصوص تبصره که امسال در بودجه کل کشور قرار گرفته گفت: امسال دولت در بودجه کل کشور طرحی را گنجانده که براساس کلیه دستگاه‌ها اعم از اجرایی و غیراجرایی موظف هستند که یک درصد از اعتباری که برای ساختمان دولتی صرف می‌کنند صرف آثار هنری و نماد هنری در داخل ساختمان کنند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.