اینترنت، فضایی مجازی است که نوجوان ما را با دنیایی متفاوت مواجه می‌کند و عدم آگاهی از استفاده درست از آن می‌توان موجب آسیب‌های اجتماعی جدی شود.

محمدحسین سلطان‌زاده مدرس دانشگاه علوم پزشکی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به مدرن شدن جوامع و هوشمند شدن مدارس دسترسی به اینترنت برای کودکان و نوجوانان آسان شده که در این مواقع بهتر است با آگاه سازی و استفاده درست از آن بستری مناسب جهت استفاده بهینه از این ابزار الکترونیکی را فراهم کنیم. 

وی به خطرات اینترنت اشاره کرد و گفت: دسترسی آسان به پایگاه‌هایی که تصاویر مربوط به خشونت ورزی، مصرف مواد و بی‌مبالاتی‌ها را تبلیغ می‌کنند و هم چنین مواجه شدن با پیام‌های مستهجن بر روی صفحه می‌تواند خطرات روحی، روانی خطرناکی برای نوجوان ما به وجود آورد. 

سلطان‌زاده ادامه داد: استفاده بی‌رویه از اینترنت می‌تواند زمان لازم را برای مطالعه، فعالیت‌های اجتماعی و بودن در دنیای واقعی کاهش دهد و سلامتی جسمانی نوجوانان را از نظر ستون فقرات، مشکلات چشمی و... به مخاطره بیاندازد. 

وی خاطرنشان کرد: والدین می‌بایست به اطلاعات خود در مورد اینترنت بیافزایند و مهارت خود را در استفاده از آن افزایش دهند تا بتوانند الگویی مناسب برای فرزندانشان باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار