جامعه بازاریان و سرمایه گذاران منطقه آزاد ارس با هدف تقویت بخش خصوصی و سرمایه گذاری، ساماندهی و ایجاد یکپارچگی و هماهنگی در فعالیت های اقتصادی و تجاری تشکیل و نخستین انتخابات آن با حضور 200 نفر از تجار، واردکنندگان و صادرکنندگان کالا، بازاریان و سرمایه گذاران منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در جلسه انتخابات اعضای هیات مدیره این تشکل گفت: باید از ظرفیت این تشکل در توسعه فعالیت های اقتصادی و برنامه ریزی و هماهنگی حضور فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران منطقه ارس در بازارهای داخلی و جهانی بهره گرفته شود.

محسن خادم عرب باغی گفت: این تشکل با عضویت و حضور فعالین تجاری و سرمایه گذاری و اصناف منطقه آزاد ارس شکل یافته و فعالیت این نهاد می تواند فعالیت های مختلف تجاری را در منطقه انسجام بخشد.

وی گفت: اگر تشکل ها به جایگاه واقعی خود برسند نقش مهمی در توسعه همه جانبه داشته و کمک خوبی برای سیاست های کلان دولت خواهند بود.

عرب باغی افزود: وجود قوانین و تسهیلات آسان برای سرمایه گذاری و تجارت از جمله قانون کالای همراه مسافر و قانون ارزش افزوده و تسهیلات مالیاتی و گمرکی آینده ای درخشان در حوزه تجارت را برای این منطقه متصور می نماید.

عرب باغی گفت: ارس علاوه بر مزایای سرمایه گذاری در حوزه صنعت و تجارت پتانسل های ارزشمندی برای رونق و جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد و لازم است تمهیدات این امر از جمله خدمات اقامتی و حمل و نقلی و نیز بهداشت و درمان و مسایل بانکی فراهم گردد.

وی گفت: با پیگیری های انجام یافته هم اکنون قانون کالای همراه مسافر در محدوده خدآفرین منطقه ارس نیز اجرایی شد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس نیز گزارشی از عملکرد دو ماهه در حوزه تجاری در این منطقه ارائه داد و گفت: تا کنون 36 هزار کارت سبز کالای همراه مسافر در منطقه صادر شده و مسایل مهمی از جمله محدودیت های ترخیص کالا با رایزنی های انجام یافته با مسوولین گمرک و نهادهای مرتبط حل و فصل شده است.

علیار راستگو گفت: برای رفع مشکلات واردکنندگان کالاهای بهداشتی با فراهم شدن امکان حضور عوامل بهداشت در منطقه و نیز ارتقاء جایگاه نماینده استاندارد از نمایندگی به شعبه و معاونت اداره مذاکرات لازم انجام شده و بصورت جدی درحال پیگری است.

وی گفت: تمام تلاش خودمان را برای بهبود وضعیت سرمایه گذاری انجام می دهیم و در این میان انتظار همکاری و همفکری سرمایه گذاران و تجار و عموم مردم را داریم.

گفتنی است: در این نشست که با حضور 200 نفر از تجار و واردکنندگان و صادرکنندگان کالا و سرمایه گذاران و بازاریان منطقه آزاد ارس برگزار شد هیات مدیره جامعه بازاریان و سرمایه گذاران منطقه آزاد ارس انتخاب گردید./س

برچسب ها: جامعه ، بازاریان ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.