معاون وزیر و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اجرای طرح مدیریت جلوگیری از خشکیدگی جنگل های بلوط زاگرس و احیا آنها به صورت پایلوت خبر داد.


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ خداکرم جلالی با اعلام این خبر گفت : مطالعه های پدیده خشکیدگی درختان بلوط به اتمام رسیده و اقدام های احیاء این جنگل ها به صورت پایلوت در استان های دارای بیشترین مناطق بحرانی انجام می شود.
وی افزود: در این طرح درخت های آلوده و آنها که دارای بیماری زغالی بلوط، سوسک چوب خوار و گیاه نیمه انگلی لورانتوس است قطع و از عرصه خارج می شوند.
رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اضافه کرد: درختکاری، بهسازی و اصلاح زمین ها، آبخیزداری و آبخوانداری از برنامه های جایگزین است که نیاز به اعتبار و قرق دارد.
وی تاکید کرد: هدف از این کار اجرای روش هایی است که بتوان آسیب های کمتری به درختان بلوط وارد شود و تلاش می شود اعتبارهای مورد نیاز این طرح را از سوی حوادث غیر مترقبه و بودجه سال 93 پیگیری کنیم.
جلالی بیان کرد: برای مطالعه های پدیده خشکیدگی درختان بلوط در هفت استان کشور تاکنون بیش از 350 میلیارد ریال از منابع داخلی سازمان جنگل ها هزینه شده است.
وی افزود: جنگل های زاگرس در استان های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، لرستان، کرمانشاه و فارس درگیر بیماری قارچی زغالی بلوط بوده که استان های ایلام، لرستان و کرمانشاه به ترتیب دارای بیشترین مناطق بحرانی هستند.
رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به همراه مدیران کل استان های منابع طبیعی کشور برای شرکت در همایش استانی به ایلام سفر کرده اند./س
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: احیاء ، جنگل های ، زاگرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.