مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اجرایی شدن عملیات بیابان زدایی در هفت میلیون هکتار از زمین های کشور خبر داد که دو میلیون هکتار از آن جنگل دست کاشت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛  عباس کارگر با بیان این مطلب افزود: ایران در منطقه از کشورهای پیشرو در موضوع بیابان زدایی است.
وی افزود: طرح های بیابانزدایی جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجربه های فراوانی که در زمینه این کار دارد مورد تایید سازمان های بین المللی از جمله خواربار و کشاورزی جهانی (فائو) قرار گرفته است.
کارگر با بیان اینکه نماینده سازمان ملل تاکید کرده که ایران به عنوان مرکز آموزشی جهان در زمینه بیابان زدایی اقدام های لازم را برای آموزش دیگر کشورها انجام دهد. گفت: پروژه ˈمقیاس حفاظتˈ یکی از موفق ترین همکاری های بین المللی جمهوری اسلامی ایران با دفتر عمران ملل متحد است که در دست اقدام قرار دارد و به منظور حفاظت و مدیریت پایدار جنگل های خشک و نیمه خشک انجام می شود.
مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اضافه کرد: این طرح به منظور تحقق یکی از اولویت های توسعه دولت جمهوری اسلامی ایران یعنی مقابله با بیابانزایی و نابودی سرزمینی به منظور توسعه مدل مدیریت مشارکتی منابع طبیعی در مناطق خشک و نیمه خشک و با هدف محرومیت زدایی و ارتقا ظرفیت این مناطق برای افزایش جذب کربن اتمسفر در راستای مقابله با گرمایش کره زمین طراحی شده است.
کارگر بیان کرد: در طرح های بیابان زدایی افزون بر اقدام های دولتی، مشارکت های مردمی نیز سهم بسزایی داشته است.
وی با بیان اینکه طرح های بیابان زدایی تنها شامل نهال کاری نمی شود، افزود: توسعه فضای سبز، اشتغال پایدار و تامین غذای مردم از دیگر اقدام هایی است که برای مقابله با بیابان زایی انجام شده است؛ افزون بر آن مردم در تمام فعالیت ها سهیم بوده و حتی جنگل های دست کاشت منطقه نیز از سوی مردم ایجاد شده و مراقبت می شود.
وی با بیان اینکه ایلام از استان های اولویت دار و بسیار مهم در امر بیابان زدایی است، اضافه کرد: امسال به منظور اجرای طرح های بیابان زدایی یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار ملی برای استان ایلام پیش بینی شده است.
کارگر بیان کرد: 20 هزار هکتار از زمین های استان ایلام با اعتباری 200 میلیارد ریال تاکنون بیابان زدایی شده است./س
 
 
 
انتهای پیام/
 
برچسب ها: بیابان زدائی ، زمین ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.