استاد 41 ساله ریاضی دانشگاه سمنان ، توانست جزء 100 دانشمند برتر ریاضی جهان در سال 2013 قرار بگیرد .

 
به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،خبرگزاری علمی" تامسون رویترز "وابسته به موسسه ISI ، که هر سه ماه یکبار فهرست دانشمندان برتر ریاضی جهان را اعلام می کند، نام دکتر "مجید اسحاقی گرجی" استاد ریاضی دانشگاه سمنان،را به عنوان دانشمند برتر در سال 2013 در همه فهرست های خود منتشر کرده است.
دکتر اسحاقی چندی پیش، با همکاری دو نفر از استادان ریاضی دانشگاه های ارومیه و تهران ، کوتاه ترین راه حل برای قضیه ریاضی لیب را پس از 41 سال بدست آورد و مورد توجه جوامع جهانی قرار گرفت.
پروفسور لیب، استاد برجسته ریاضی فیزیک جهان در سال 1972، قضیه کانتیویتی را مطرح و آن را در مجله «Advances in Mathematics» به چاپ رساند که اعضای گروه حل این مساله شامل دکتر مجید اسحاقی از دانشگاه سمنان، دکتر اسماعیل نیکوفر از دانشگاه پیام نور تهران و دکتر علی عبادیان از دانشگاه ارومیه بودند.
دکتر اسحاقی که سرپرست این گروه تحقیقی بوده، اظهار داشت: قضیه کانتیویتی لیب نخستین معمای ریاضی در زمینه توابع محدب است که مهمترین توابع در آنالیز کاربردی است و در مکانیک کوآنتوم، صنایع نظامی و فضایی کاربرد دارد.
در مقاله ریاضیدانان ایرانی با عنوان The simplest proof of Lieb concavity theorem کوتاهترین و جدیدترین اثبات برای قضیه «Lieb» ارائه شده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.