نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی اختلاف و تفرقه افکنی میان مسلمانان به ویژه شیعه و سنی را از اهداف تروریست ها در حادثه اخیر تروریستی در کشور عراق عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

سید سعید زمانیان، در حاشیه مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر شهیدان « محمد نصیری »، « خسرو پاداش » و « یزدان کیوانی »، 3 تن از شهدای حادثه تروریستی عراق، در شهر هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری، با تسلیت این حادثه به مردم استان چهارمحال و بختیاری و شهر هفشجان گفت: این اقدامات ضد بشری، مغایر اصول انسانی و اخلاقی و حقوق بشر است.

وی، با بیان اینکه مدعیان جهانی حقوق بشر برای دفاع از حق ملت ها اکنون در سکوت به سر می برند و این حادثه را محکوم نیز نمی کنند، اضافه کرد: تروریست ها انسان های تلاشگر، خدمتکار و مخلص را با هدف اختلاف افکنی و آشوبگری ترور کردند و مدعیان حقوق بشر نیز در اعتراض به این ترورها از خود اعتراضی نکردند.

زمانیان دبر لزوم پیگیری مسئولان دستگاه دیپلماسی و مسئولان کشوری و مسئولان کشور عراق بر شناسایی و معرفی عاملان این جنایت تاکید کرد و گفت: دولت عراق باید امنیت و سلامت زائران و پیمانکاران را تامین و تضمین کند.

در عملیات تروریستی عصر جمعه گذشته در شهر بعقوبه استان دیاله عراق ( واقع در 75 کیلومتری شمال شرق بغداد )، جمعی از مهندسین و کارکنان ایرانی خط انتقال گاز شهید و مجروح شدند که 9 نفر از این شهداء ( از مجموع 15 شهید ) و چند مجروح این سانحه، اهل استان چهارمحال و بختیاری هستند.

در این حمله، تروریست های مسلح، خودروهای حامل کارگران و مهندسان ایرانی و عراقی را که عازم محل اقامت خود بودند، به گلوله بستند.

از 15 شهید اهل استان چهارمحال و بختیاری؛ 6 شهید از اهالی شهر هفشجان، یک شهید از اهالی لردگان و 2 شهید نیز از منطقه اشکفتک و چالشتر هستند که پیکر مطهر 6 شهید دیگر نیز در روزهای آینده تشییع خواهد شد.

شهر هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری، در فاصله حدود 10 کیلومتری شهرکرد؛ مرکز این استان قرار دارد و حدود 20 هزار نفر نیروی فنی در زمینه صنایع مختلف در این شهر وجود دارد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.