سرپرست جدید صندوق مهر امام رضا(ع) با اشاره به اینکه اشتغال فرآیندی است که خروجی آن تولید است، گفت: تولید هدف و اشتغال نتیجه آن هدف است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي، اصغر نورالله زاده روز چهارشنبه در نخستین نشست با اعضا شورای معاونان و مدیران ستادی صندوق، اظهار داشت: در کشور ما باید تولید سامان یابد زیرا یکی از عناصر تولید، ایجاد اشتغال است.

وی با تشریح فرآیند تولید، گفت: فرآیند تولید متشکل از سه بخش شامل توانمندسازی و آموزش، نیروی کار و سرمایه است. مسئولیت تامین نیروی کار بعهده متقاضیان کار است اما تامین سرمایه با صندوق است. همچنین صندوق مهر رضا باید در توانمندسازی و آموزش نیز دخیل باشد.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) با تأکید بر ضرورت ایجاد تشکیلات فرآیندی، افزود: ما نیاز به تغییر و بازنگری در نگاه سازمانی داریم و بجای تشکیلات وظیفه ای باید تشکیلات فرآیندی ایجاد کنیم.

نورالله زاده افزود: در نگاه فرآیندی اشتغال، باید سازمانهایی که هدفشان توانمندسازی است را به خوبی شناسایی کنیم و در همین ارتباط با سازمان هایی نظیر کمیته امداد، بهزیستی، سازمان زندانها و سازمان فنی و حرفه ای متعامل شویم.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال ما نباید تشکیلات وظیفه ای داشته باشیم که هرکس فقط به فکر انجام وظیفه خود باشد. نیاز به نگاه سیستمی داریم، سیستمی که از ابتدا تا تولید، متقاضی را هدایت کند و در راستای رسیدن به هدف که همان تولید است در قبال شروط مشخصی به افراد تسهیلات پرداخت کند.

سرپرست جدید صندوق مهر امام رضا(ع) ضمن تشریح شاخص های برنامه صندوق در سال 1393 تاکید کرد: تا پایان سال جاری برنامه ها و تعهدات سابق صندوق ادامه دارد.

وی از مدیران خواست درباره برنامه های صندوق در سال آینده و انواع روش های استفاده بهینه از منابع پیشنهادهای خود را ارائه کنند.

در ادامه این نشست هریک از معاونان و مدیران ستادی به ارائه گزارشی از عملکرد حوزه خود پرداختند و مهمترین موضوعات جاری حوزه خود را برای تصمیم گیری های لازم مطرح کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، اشتغال ، صندوق ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار