فدراسیون فوتبال در پیامی درگذشت بیوک جدی کار، بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه استقلال را تسلیت گفت.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، در این پیام آمده است:

فدراسیون فوتبال ضایعه درگذشت بازیکن سابق تیم ملی و استقلال را به جامعه فوتبال ایران و خانواده اش تسلیت عرض کرده و از درگاه باریتعالی برای آن مرحوم رحمت واسعه و برای بازماندگان، صبر و توفیق الهی مسئلت دارد.

لازم به ذکر است مراسم تشیع جنازه آن مرحوم روز جمعه 29 آذر 92 از ساعت 9 صبح در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار می شود. مراسم ترحیم روز یکشنبه اول دی ماه 92 از ساعت 18 تا 19:30 در مسجد نور واقع در میدان فاطمی خواهد بود.
 


بیوک جدی‌کار متولد ۱۳۰۸ در تبریز بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران بود. وی به علت این‌که بیشتر گل‌های خود را با پای چپ زده بود به «چپ طلایی» معروف بود. جالب است بدانید که جدی‌کار نخستین لژیونر تاریخ فوتبال ایران است. وی در طول دوران بازیگری اش ۱۴۳ گل در رده باشگاهی و ملی به ثمر رسانده است.

مرحوم جدی‌کار در ابتدا دروازه‌بان بود ولی با توجه به توانایی وی در استفاده از پای چپ، به توصیه علی دانایی‌فرد، به خط حمله منتقل شد. جدی‌کار در سال ۱۹۵۷، با تیم ویکتوریا ۸۹ برلین قرارداد سه ساله بست تا اولین لژیونر تاریخ فوتبال ایران باشد. با این حال، پس از ۹ ماه به ایران برگشت و به تیم استقلال تهران پیوست. جدی کار در سن ۱۷ سالگی به تیم ملی ایران دعوت شد و نخستین بازی وی در تیم ملی فوتبال ایران،درمقابل تیم ملی افغانستان بود که اولین بازی رسمی تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ محسوب می شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: تسلیت ، فدراسیون ، جدی کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار