قطر با آموزش تروریست‌ها، نقشی گسترده‌ای در هرج و مرج خانمان‌سوز سوریه داشته و دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ریسرچ؛ قطر تبدیل به مرکزی برای تربیت تروریست‌هایی شده است که از کشورهای مختلف به این کشور اعزام می‌شوند و علیه بشار اسد می‌جنگند.

اکنون بیش از گذشته برای همه روشن است که قطر نقشی حیاتی در هرج و مرج خانمانسوز سوریه داشته و دارد. در قلب دوحه مراکزی وجود دارند که افرادی از ملیت‌های گوناگون را تحت آموزش‌های شدید نظامی و همچنین تعالیم وهابیت قرار می‌دهند؛ این تروریست‌های بالقوه سپس به سوریه فرستاده می‌شوند تا دولت این کشور را درهم شکنند.

در حقیقت، قطر پایگاه های خود را در کشورهای مختلفی چون افغانستان، پاکستان، یمن و چچن برپا کرده و اقدام به استخدام جنگجویانِ آماده به نبرد نموده است. البته این استخدام به طور مخفیانه در مراکزی انجام می‌شود که عنوان دروغین مراکز کار کارگران خارجی را بر روی خود گذاشته‌اند. 

واقعیت این است که قطر از کشورهای آسیب دیده به عنوان بازاری مناسب برای استخدام جنگجویان مرگ استفاده می‌کند. نکته شایان توجه این است که آموزش تعالیم وهابیت در این مراکز در اولویت قرار دارد. این افراد پس از استخدام به دوحه فرستاده می‌شوند و تحت تعالیم وهابیت و آموزشهای سخت نظامی که توسط نیروهای ویژه قطری انجام می‌پذیرد، قرار می‌گیرند. تروریستهای آموزش دیده از طریق لیبی، ترکیه و اردن وارد خاک سوریه می‌شوند.

سازمان امنیت داخلی قطر که در سال 2004 با تلفیق سرویس اطلاعاتی و سرویس امنیتی جاسوسی این کشور ایجاد شد، مسئول نظارت بر مراکز تربیت تروریست است و همکاری تنگاتنگی با افسرانی که سابقاً در حزب بعث صدام حسین شرکت داشتند، دارد. 

بین ژانویه 2012 تا آوریل 2013، هواپیماهای نظامی قطر 90 پرواز به لیبی، ترکیه و اردن انجام دادند و جنگجویان آموزش دیده را از طریق این کشورهای وارد خاک سوریه کردند. 

لازم به ذکر است که قطر از همان جای خودش با سوریه جنگیده و با تلاشهای خستگی ناپذیرش نقش مهمی را در سلاخی سوریان بیگناه و متزلزل ساختن زیرساختهای سوریه داشته است. این کشور با سرمایه ای که از نفت و گازش به دست آورده توانسته از سال 2011 شورشیانی که علیه بشار اسد میجنگند را تا دندان مسلح کند.

کارشناسان اطلاعاتی اذعان داشته‌اند که از اوایل 2011 قطر «حداقل دو محموله سلاح را به شورشیان سوری رسانده و این تسلیحات علیه نیروی هوایی دولت سوریه مورد استفاده قرار گرفته‌اند». به گفته مقامات غربی این تسلیحات از طریق ترکیه به دست شورشیان سوری رسید.

هدف قطر از خرج کردن 3 میلیارد دلار برای تجهیز شورشیان سوری هرچه باشد نتیجه اش کشته شدن صدهزار مردم بیگناه سوریه و آواره شدن بازماندگان است. حمد بن جاسم، نخست وزیر قطر، در این زمینه به سخنانی مهمل تکیه می‌کند: 

«از آنجا که هیچ استراتژی بین المللی شفافی برای پایان دادن به بحران سوریه وجود ندارد ما گروه مخالف دولت را با هر آنچه برای دفاع از خود احتیاج داشته باشند، اعم از سلاح، تجهیز میکنیم.»

این اقدامات از دولتی که پادشاهی وهابی در آن حکمرانی می‌کند و رسانه‌های آن هیچ حقی برای آزادی بیان ندارند، دور از ذهن نیست. در واقع، ایدئولوژی فاسد وهابیت به سادگی حق دخالت در سرنوشت مردم بیگناه سوریه را برای کشوری مانند قطر توجیه می‌کند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار