در همایش وحدت بین حوزه و دانشگاه از 30 فعال بخش پژوهش حوزه و دانشگاه تقدیر شد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس در این همایش گفت: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی باید در این حوزه اقدامات جدی صورت بگیرد.

شاه آبادی افزود: علوم تدریسی در دانشگاه ها غربی است و دانشجویانی که از دل این دانشگاه ها بیرون می آیند باید عملشان با علوم اسلامی تلفیق شود.

وی افزود: وحدت بین حوزه و دانشگاه در شکل گیری مبانی و علوم نوین اسلامی قطعا موثر است که در این میان باید از شور و نشاط جوانان و تشکل های دانشجویی استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در این همایش گفت: باید تفسیر صحیحی از علم و دین شود تا گام موثری برای وحدت بین حوزه و دانشگاه برداشته شود.

آیت الله نعیم آبادی افزود: در حرکت های علمی هیچ روشی پسندیده و افضل تر از تحقیق و پژوهش نیست و پیشرفت هر مملکتی وابسته به مراکز تحقیقاتی آن کشور است.

وی، با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) مبنی بر این که، ایمان و علم دو برادر جدانشدنی هستند، افزود: دین و علم به درستی معنا نشده است و باید این دو به درستی معنا شده تا حوزه و دانشگاه به وحدت لازم و ایده آل برسد.

امام جمعه بندرعباس گفت: در 34 سال پیش شیطنت های استکبار بین حوزه و دانشگاه اختلاف انداخت و تا امروز نیز دشمن برای این مسئله برنامه و نقشه دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان هم هدف از برگزاری این همایش را تجلیل از پژو هشگران حوزه و دانشگاه و بررسی راهکارهای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد.

مرشدیبرگزاری همایشهای فرهنگی و هنری با رویکرد وحدت حوزه و دانشگاه را گام موثری درارتقاء دانشگاه فرهنگ و هنر در بندرعباس دانست./س
انتهای خبر/
برچسب ها: تقدیر ، حوزه ، بندرعباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.