نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سرمایه بزرگ کشور در مسیر توسعه حقیقی ده‌ها برابر نفت و ذخایر زیرزمینی، ظرفیت‌های علمی است که امروز جوانان ما در این عرصه حضور پرنشاط دارند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ منصور حقیقت‌پور امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برجسته استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: ما باید قدر این ذخایر علمی و پژوهشی مراکز علمی و دانشگاهی را بدانیم و این ظرفیت‌ها را بلاءاستفاده به حال خود رها نکنیم چرا که با تکیه بر پیشرفت‌های علمی می‌توان ایران را در دنیا قدرتمند و مقتدر نشان داد.

وی گفت: به جرات می‌توان گفت توانمندی علمی و پژوهشی ما جایگاه ممتاز ژئوپلیتیکی به ایران بخشیده است و به رغم مظلومیت علمی و پژوهشی در کشور توانسته‌ایم پوسته‌های مظلومیت این حوزه را بشکافیم تا از ظرفیت‌های ممتاز علمی و تحقیقاتی دانشجویان و جوانان استفاده کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر در مذاکرات هسته‌ای ژنو، غربی‌ها حقوق هسته‌ای و غنی‌سازی ما را به رسمیت شناختند به دلیل استخدام و اجاره کردن این ظرفیت و توان نبوده است بلکه ما به کوری چشم دشمنان در عرصه انرژی صلح‌‌آمیز هسته‌ای آنقدر توانمند شده‌ایم که امروز به برکت این توانمندی در دنیا اقتدار و صلابتمان را حفظ کرده و بر تقویت آن تاکید کردیم.

حقیقت‌پور اظهارات اوباما را در اذعان به توانمندی علمی کشورمان قابل تامل خواند و گفت: رئیس جمهور آمریکا به صراحت اعلام کرد ظرفیت علمی و هسته‌ای ایران چیزی به مانند اینترنت نیست که با یک کلید روشن و یا خاموش کنیم بلکه این توان بومی شده و امکان گرفتن این قدرت از ایرانیان وجود ندارد.

وی تصریح کرد‌: ملت ما به همت این جوانان پژوهشگر و پرتوان امروز به جمع کشورهای عضو باشگاه هسته‌ای پیوسته است که این خود وزن ژئوپلیتیکی و قدرت چانه‌زنی‌های ما در عرصه‌های مختلف فراهم کرده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ابراز داشت: ما نباید نسبت به استعداد این جوانان غافل باشیم و یا دچار خوش‌خیالی شویم بلکه با اعتماد به آنها می‌توانیم در حوزه‌های مختلف استقلال واقعی این کشور را رقم بزنیم.

حقیقت‌پور افزود: قوی‌ترین عامل بازدارندگی ما در برابر تهدیدات دشمنان توان و ظرفیت موشکی این کشور است به طوری که ایران اسلامی ما امروز قدرت پنجم موشکی دنیا است.

وی تاکید کرد‌: اگر زمانی در این کشور 50 هزار مستشار آمریکایی اداره کشور را عهده‌دار بودند امروز به همت جوانان این مرز و بوم نه تنها هراسی از قدرت پوشالی غرب نداریم بلکه معتقدیم آمریکا‌یی‌‌ها در برابر قدرت علمی و نظامی ما زانو زدند و دیگر سخن از گزینه نظامی روی میز ماست خنده‌آور به نظر می‌رسد.

این نماینده مجلس ادامه داد: پیشرفت ایران در سلول‌های بنیادی، پرتاب ماهواره و ارسال موجود زنده به فضا یک بستر تحول عظیم را فراهم کرده و این پیشرفت‌ها در سایه پژوهش به دست آمده است به طوری که سرمایه عظیم کشور در مسیر توسعه همه‌جانبه که ده‌ها برابر نفت و ذخایر زیرزمینی ارزشمند است ظرفیت علمی این کشور است/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، سرمایه ، عظیم ، کشور ، ظرفیت ، علمی ، است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.