تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت:دفن شدن شهید آیت الله دکتر مفتح در محل تدریس او از افتخارات حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امروز 27 آذر ماه در آئین افتتاحیه مقبره شهید آیت‌الله مفتح در صحن امام رضا (ع) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه، به تبیین خدمات ارزشمند شهید مفتح برای نظام و انقلاب پرداخت.


وی با اشاره به پیام حضرت امام خمینی(ره) درباره شهادت شهید مفتح،‌مبنی بر این که امید می‌رود که از شهادت ایشان، اسلام و نظام بهره‌ها ببرد، افزود: از زمانی که خون پاک این شهید بزرگ انقلاب در دانشگاه به پای نهال انقلاب ریخته شد،‌ تا امروز از تفکر ایشان بهره‌ها گرفته شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با تأکید بر این که برای بهره‌بردن بیشتر، نیازمند تلاشی مضاعف هستیم،‌ ادامه داد: افتتاح مقبره شهید مفتح و حضور راویانی در این مقبره برای توضیح شخصیت این شهید بزرگوار، اقدام ارزشمندی دراین عرصه ااست.

وی تجهیز بیشتر این مقبره را برای مخاطبان مختلف ضروری دانست و عنوان داشت: در جوار مضجع نورانی حضرت معصومه‌ (س) بزرگان زیادی مدفون هستند که مانند ستارگانی راهنمای نسل امروز هستند.

 سعیدی درباره دفن شدن پیکر شهید مفتح در این مقبره گفت: زمانی که شهید مفتح در قم و در حوزه مشغول تدریس بودند، در همین مقبره برای طلاب درس می‌گفتند؛ از این رو تصمیم گرفته شد پیکر این شهید نیز در محل تدریسش به خاک سپرده شود.

وی افزود:این که عالمی در جایی که در آن تدریس می‌کرده است دفن شود از افتخارات حوزه است ،این شهید بزرگوار در زمانی که در این محل زنده بود، پیام توحید، نبوت و انقلاب می‌داد و زمانی هم که به شهادت رسید، پیکر پاکش درس شهادت و ولایت‌مداری را به همگان نشان داد.

وی در پایان اتحاد میان حوزه و دانشگاه را امری ضروری برای پیشرفت انقلاب و ارزش‌های دینی دانست که در این راستا، دفن پیکر شهدای گمنام در دانشگاه‌ها را گامی ارزشمندی در این عرصه دانست./س

برچسب ها: قم ، شهید ، مفتح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.